خب درود دوستان خوش اومدید به اولین قسمت از سناتور انیمه.این بخش هر پنجشنبه کار میشه و امروز به سراغ انیمه دث نوت رفتیم انیمه ای که بسیاری از شماها احتمالا دیدید
دانلود انیمه دث نوت: https://www.tarafdari.com/node/2231191
معرفی کوتاه از انیمه
«دفترچه مرگ»Death Note نام مجموعه مانگای ژاپنی است که از سال 2003 تا 2006 توسط تسوگومی اوبا Tsugumi Ohba به رشته تحریر درآمد و منتشر شد. طراحی این مجموعه مانگا را تاکهشی اوباتا Takeshi Obata بر عهده داشت. از روی این مانگا تاکنون یک سریال انیمه ژاپنی 37 قسمتی (از اکتبر 2006 تا جون 2007)، یک لایت نوول (یک سبک از رماننویسی ژاپنی است که به طور معمول بیش از ۴۰ تا ۵۰ هزار کلمه نیستند و دارای تصویرسازی نیز هستند.)، چهار فیلم، یک مینی سری ژاپنی سه قسمتی به نام «Death Note: New Generation»، یک تئاتر موزیکال و تعدادی بازی ویدئویی ساخته شده است. به همچنین شبکه نتفلیکس نیز یک فیلم آمریکایی با اقتباس از همین مانگا در سال 2017 منتشر کرده است. این مانگا جایگاه سی و دوم در میان لیست بهترین مانگاهای تمام دوران را به خود اختصاص داده است و تاکنون جوایز زیادی را از آن خود کرده است. انیمه ی «دفترچه مرگ» نیز بهعنوان بهترین انیمه سال در سال 2007 انتخاب شد.
خب بدون معطلی بریم سراغ نقدمنتقدان
AMIN AdmiraL:"دفتر مرگ برای خیلی ها از جمله خودم بهترین انیمه سریالیای هست که دیدم.اصلا شروع انیمه دیدنم با این اثر بود.علاوه بر کارگردانی خوب اثر،موسیقی جذابش و آرت استایل جالب که جزو نقاط قوتش هستن میرسیم به اصلی ترین نقطه قوتش؛داستان و عمق مفهومیش.این انیمه اونقدر داستان عمیق و واقعیای داره و ریشهش در حقیقت جاری زندگی آدمها، باعث شده که هنوز بعد از نزدیک به پونزده سال روی بورسه.هر سال دیده میشه و حتی ازش لایو اکشن ساخته میشه.توی جوامع امروزی که اکثر کشورها بر پایه مشارکت مردمی جلو میرن مبحثی که خیلی گفته میشه صداقت و درستی این مراکز هست.قوه های قانون گذار درستی و غلطی رو اجرا میکنن اما آیا خود این افراد نمیتونن بد باشن یا در انجام و اجرای قانون دچار فساد بشن؟دفتر مرگ دست گذاشته روی همین موضوع.دقیقا موضوعی که در دهه ۷۰ هالیوود هم موضوع اصلی فیلمهای سینمایی کلاسیک اون دهه بود.این که درست و غلط کی تشخیص میده؟کی گناهکاره و کی بی گناه؟افراد مجری قانون خودشون قانون رو دور میزنن.چرا خودمون نمیتونیم قانون رو اجرا کنیم.چرا نباید جامعه رو از فساد پاک کنیم؟لایت توی این انیمه دقیقا نماینده همین تفکرات هست.البته باید دونست که هر عملی مجازات یا پاداش خودش رو داره و دفتر مرگ هم مستثنی نیست.دفتر مرگ میگه انجام درستی غلط،یا غلطی درست چگونه خواهد بود.این که هدف، روش رو توجیه میکنه یا نه."
نمره: ۸.۷ از ۱۰
Mugiwara no moradi: وی به کلمه بنجل بسنده کرد و چیز دیگری نگفت
نمره: ۶ از ۱۰
پویا 🔰 فرگوسن☢:دث نوت علاوه بر ایده خلاقانه و داستان جذابش در زمینه تاثیرگذاری روی مخاطب هم عالی عمل کرده ، هر انیمه ای نمیتونه تاثیرگذار باشه و این هنر عوامل سازنده دث نوته که بتونن تاثیری رو روی مخاطب بذارن که بسته به شرایط داستانی باشه و دث نوت در این زمینه موفق عمل کرده.
دث نوت ترکیبی از فضایی ترسناک ، معمایی هست.
در دث نوت علاوه بر اینکه جدال مغزهاس هر اپیزود ۳۰ الی ۴۰ نفر کشته میشن.
دث نوت از لحاظ گرافیکی عالی بوده و نقد چندانی بهش وارد نیست.
اما تنها نقدی که منتقدان بسیار سخت گیر از دث نوت میگیرن اینه که ضدزن هست این انیمه.
یعنی ۲ الی ۵ کاراکتر زن هست در انیمه که به نوعی تاثیر بذاره روی خط داستانی.
و فقط ۲ زن هستند که واقعا شخصیت کلیدی دارن.
این انیمه یکی از بهترین انیمه های تاریخه ولی بخاطر صحنه های نامناسب و خشونت بالا برای افراد زیر ۱۴ سال توصیه نمیشه.
نمره منتقد:۹.۷ از ۱۰
MĐ ₣ĊB:
اگر بخوام نظر خودم رو بگم شاید خیلی درست و دقیق نباشد چون از زمانی که این انیمه رو مشاهده کردم حدود 10 یا 9 سال میگذره بخاطر همین ممکن هست به خوبی داستان و موارد مختلف انیمه رو به یاد نداشته باشم.
در شروع بهتر است اشاره کنم که به شخصیت لایت یاگامیست، که در مواجه اولیه با این شخصیت این حس رو به من داد که خیلی از ما انسان ها شخصیت مانند لایت یاگامیست درون خود داریم ولی بیدار شدن این شخصیت نیاز به فرصت دارد، که این فرصت چیزی نیست به غیر از داشتن قدرتی که توانایی اجرا خواسته هایمان را به ما بدهد، که شخصیت لایت این فرصت را به دست می آورد و شخصیتی که شاید سال ها در لایت خفته بوده است فرصت برای بیدار شدن به دست می آورد
این مورد حداقل برای من مورد توجه بود که اشاره به اخلاق و شخصیت انسان ها دارد
نقد کوتاه به دیگر موارد انیمه
مورد جالبی که در شروع کم کم مخاطب متوجه آن می شود، همراهی کردن شخصیت منفی داستان است، خیلی زود مخاطب متوجه میشود که قرار نیست لایت یاگامیست را به عنوان شخصیت مثبت بهش نگاه کند بلکه کارها و دلایل لایت یاگامیست را نمیشود کاملا توجیه کرد که در راه خوبی است، بلکه لایت برای موفقیت در برنامه های خود حاضر است دست به هر کاری بزند.
در مورد بعدی شخصیت مقابله لایت است که به خوبی شخصیت پردازی شده است و مخاطب از رقابت این دو شخصیت اصلی داستان بسیار لذت میبرد شخصیتی که به خوبی توانایی جذاب نگه داشتن داستان را برای انیمه از خود نشان میدهد، انیمه انقدر خوب شخصیت ال را برای مخاطب شخصیت پردازی کرده است که برای بسیار از طرفداران این مجموعه به محبوب ترین شخصیت داستان تبدیل شده است، اما مشکل اصلی انیمه از میانه های راه به وجود می آید که این رقابت میان لایت و رقیبش تغییر می کند و جذابیت اولیه خود را از دست می دهد که یکی از مشکلات بنده در قسمت های پایانی انیمه با همین مورد بود که دیگر شاهد اون رقابت جذاب لایت و ال در قسمت های پایانی نبودیم حداقل برای بنده
دو مشکل دیگر که در داستان به نظر بنده وجود داشت درست اشاره نکردن به چگونگی کنار آمدن لایت با قتل های که انجام میدهد بود این لایت چگونه خیلی راحت با اولین نامی که در دفترچه مرگ یاداشت می کند و کشته می شود کنار می آید چون شاید داستان بهتر می توانست وقت بیشتری را برای این مسئله گذاشت و به مخاطب نشان دهد که چگونه خیلی راحت با تمام مرگ های که رقم میزند کنار می آید
مورد دوم: تغییرات زیاد در افسانه شینیگامی، داستان برای جلو بردن روندن داستان خود می شود گفت خیلی زیاد دست به تغییرات در اصول اصلی افسانه شینیگامی میزند که می شود گفت خیلی از اتفاقات داستان که در ارتباط با شینیگامی می باشد ربطی با داستان های اصلی افسانه شینیگامی ندارد
جمع بندی کلی بدون شک این انیمه یکی از انیمه های مهم می باشد که افراد خیلی زیادی را با فرهنگ انیمه و مانگا آشنا کرده است و یکی از انیمه های خوب برای پیشنهاد دادن برای دیدن به بیشتر کسانی که قصد دیدن انیمه را دارن می باشد
نمره منتقد:۸.۵ از ۱۰
Senator 🔰 🏆 Ueshiba:یه انیمه خیلی خوب تا قسمت های 25 که بعد اون به یکسری دلایلی که اسپویل داره انیمه افت شدیدی کرد.
بغیر از اون این انیمه با وجود اینکه داستان ساده ای داشت ولی پیچیدگی اصلی توی نبرد های ذهنی انیمه بود. شخصیت ها خیلی جالب بودن و مخاطب احتمالا میتونست خیلی خوب با اونا ارتباط برقرار کنه
هرچند ایکاش یه دلیل منطقی تر و پرداخته شده تر برای این عدالت خواهی های افراطی لایت اورده میشد مثلا خب لایت چرا میخواد دنیا رو از شرارت پاک کنه باید دلیلی توی گزشتشباشه یا یک علل خیلی محکم تر برای اینکه بخواد عدالت رو به قول خودش برقرار کنه. چون در غیر اون صورت اون هم میتونست فقط برای منافع شخصیت از دفترچه استفاده کنه. تغییر شخصیتی لایت خیلی ضریف کار شده و مشکل خاصی بهش وارد تیست همینطور بازیای ذهنی ال و لایت تا پایان اوج انیمه میتونه سرگرمتون کنه .
توی این اثر برخلاف خیلی از اثار پلیسی امروزه کل مدیا که همش شده (وای نه من یه خلافکار خیلی بدم که میخوام بکشن بدزدم.) و اون طرفم یه پلیس پاک رو داریم که میره دستگیر میکنه و تمام. یا (وای نه من یه خلافکار خیلی بدبختم که گزشته سختی داشتم برا همینم خلافکار شدم) و امثال اینجور ایده هایی که یچیزیش در اومد. خبری نیست. انیمه بجای اینکه محوریت اصلی داستان رو روی کلیشه های معمول ژانر پلیسی بنا کنه سعی میکنه بیشتر از بقیه اثاری که توی این ژانرن به ایده ال های شخصیت ها بپردازه. لایت بعنوان دارنده دفترچه مرگ فکر میکنه که میتونه همرو قضاوت کنه چون قدرتشو داره. ال به عنوان یه کاراگاه معتقده این مجازات های سرخود باعث هرج و مرج میشه.شما احتمالا تو طول داستان طرف یکی از این دو عزیز رو میگیرید. و فکر میکنید که کدوم درست میکه و کدوم غلط. دفترچه مرگ بار فلسفی خوبی رو داره و تا حد خوبی هم یک اثر روانشناختی خیلی خوبه. چون ایا واقعا داشتن قدرت قضاوت بهتون اجازه قضاوت رو هم میده؟ یا نه باید به یه سیستم فاسد اتکا کرد؟ ایا یه نفر میتونه خودش تنهایی یه سیستم رو عوض کنه؟ ایا هدف وسیله رو توجیه میکنه؟ به عنوان نویسنده از خواننده عزیز خواهشمندم جای جوابای سرسرکی از اون چیزی که بالا داره یکم استفاده کنه. سوال اینجاست که واقعا حق با کیه؟ وقتی سیستم قضاوت منفجره یعنی هرکسی میتونه هرکس رو که خواست مجازات کنه؟ یا نه باید همه این ها زیر نظر سیستمی باشه که اگر فاسد نیست فاسد میشه؟ سطح اعتماد افراد باید بهم تا چه حد باشه؟ادما بیشتر از اعتماد کردن پشیمون میشن یا نکردن؟ ترجیح میدین از اعتماد کردن پشیمون بشید یا نکردن؟ و هزارتا سوال دیگه که مخاطب ممکنه از خودش تو طول انیمه بمرسه(اگر لول ing فرد بالا باشه). و دقت هم داشته باشید که هدف لایت "قضاوت" هست نه "جلوگیری". در عین حال ال و لایت هردو با وجود اینکه بعنوان یک کاراگاه و یک قاتل عمل میکنن. باید یه موقعایی موش و گربه بازیو بزارن کنار و به زندگی شخصی خودشون هم برسن. که به اندازه کافی به زندگی هردوشون به عنوان دانش اموزای دبیرستانی که دارن وارد دبیرستان میشن رسیدگی شده. بدون شک بزرگترین ضعف انیمه هم افت اون بعد از قسمت 25 هست. 13 قسمت نهایی دث نوت به صورت وحشتناکی افت داره و ممکنه خیلی ها سرش حسابی اذیت بشن. و همچنین جایگزین کردن دو شخصیت به معنی واقعی کلمه "تفاله" به جای شخصیتی که محبوبیت وحشتناکی در تمام صنعت انیمه صرفا دث نوت هم نه. باعث شد تقریبا 70 درصد چیزی که توی دوران اوج انیمه مخاطب رو به وجد میاورد دود بشه بره هوا. با اینحال دیدن 13 قسمت اخر هم خالی از لطف نیست و باز هم میشه دید. در مورد پایان بندی انیمه نظرات مختلفه خیلی ها اصلا باهاش راحت نبودن و خیلی ها اون پایان رو دوست داشتن. پس به عنوان مخاطب بهتره در مورد پایان خودتون تصمیم بگیرید که خوب بود یا بد
امیدوارم همیشه شیرین کام باشید و بدرود.
نمره منتقد: ۸ از ۱۰
🎼 𝐚𝐬𝐡𝐤𝐚𝐧🔰𝐢𝐬𝐞𝐤𝐚𝐢 🎼:خب بریم سراغ اولین انیمه ای که دیدم و باعث شد اوتاکو (بهتر بگم در حال حاضر من آو کالچر) بشم که تنها چیزی بود که از عمق وجودم سرش گریه کردم و تنها ژانر جنایی و کارآگاهی بود که اصلا سرش خسته نشدم و سورپرایز های عالی داشت و دلیلشم این بود که موضوعی کاملا متفاوت خاص و با آرت و گرافیک زیبا که تو سال پخشش واقعا عالیه و بخوام یک کلام بگم شاهکاری در تاریخ انیمه هاست و تقریبا هر کسی جذب میکنه البته از قسمت های 25 به بعد به نظر بینندگان و منتقدان افت میکنه ولی من که هیچ مشکلی نداشتم به جز پایانش البته اونم سلیقه ایه ولی خط داستانی عالی داره و شخصیت پردازی که رو کاراکترا شده منحصر به فرده و سعی شده جوری پیش بره که حتما قسمتای بعدی رو ببینی و کنجکاو اتفاقات آینده باشی ولی از نظر پایان و بعد قسمت های 25 میتونست خیلی بهتر کار بشه و جذابیتش کاهش پیدا نکنه و میشه گفت آوردن فرهنگ ژاپنی و دینشون که خدایان مرگشون که همون شینیگامی تو زبان خودشونه که ریوک یکی از این شینیگامی هاست واقعا در کنار لایت یه تناسب خاصی برقرار کرده و ارتباط خیلی جالبی بینشون ایجاد کرده که رو به روی شخصیتی مثل ال که واقعا پیچیدست و روش خیلی کار شده و یه جدال جذابی ایجاد کرده که دو عدالت و ایده آل متفاوت به تصویر میکشه و هر کدوم با دیدگاهی خاص و متفاوت به پیش میرن خلاصه بخوام بگم یه چیز خاص و متفاوته که اگه نبینیش یه شاهکار از دست دادی معمولا هم برا شروع پیشنهاد میکنن و منم تا الان به خیلی ها پیشنهاد دادم و نتیجش خوره انیمه شده و یه اوتاکو خوب از آب در اومده.
نمره ای که به نظرم لیاقتش 9/10 که اگه زمان خودش قرار بود نمره بدم 10/10 بود ولی همین که بعد از حدود 15 سال خودش حفظ کرده منحصر به فرده و اوتاکویی نیست که ندیده باشدش و اسم خودش بزار اوتاکو.
ما نمره منتقد رو ۹ از ۱۰ حساب میکنیم
لایت یاگامی شخصیت اصلی انیمه
نظر بنده:این انیمه بیشتر جدال مغز هاست و چیز اکشنی نداره پس دنبال انیمه اکشن نباشید.اما اما این که چیز اکشنی نداره به این منزله نیست که بدرد نمیخوره.این انیمه میشه گفت بیشتر جدال مغز هاستبین دو تا از باهوش ترین افراد ژاپن و خیلی ها گفتن بعد قسمت ۲۵ که (اسپویل) کاراگاه جدید اضافه میشه من خوشم اومد و برام اجالب بود.این انیمه یا میتونه شما رو از شخصیت مثبت داستان منفور کنه و نفی رو محبوب و برعکس.در حد انیمه های بزرگ نیست صد در صد ولی تو ژانر خودش بهترینه. برای شروع کردن انیمه من این رویشنهاد میکنم گرچه پایان خوشی نداره منم اشکم در اومد:(
نمره خودم ۸.۵ از ۱۰
میانگین نمرات منتقدان: ۸.۳از ۱۰
خب دوستان اولین قسمت سناتور انیمه به پایان رسید
پنجشنبه بعد با انیمه تایتان مهاجم یا attack on titanهمراه شما هستیم
با تشکر از سناتور ویلیامز بابت پوستر
میتونید دربخش نظرات نمره تونو نسبت به سریال بگید تا فردا ساعت ۷ نمره دهی تموم میشه