درباره Hearts of iron iv:
Hearts of Iron IV یک بازی کامپیوتری استراتژیک بزرگ است که توسط استودیوی توسعه پارادوکس توسعه یافته و توسط Paradox Interactive منتشر شده است. در 6 ژوئن 2016 در سراسر جهان منتشر شد. این دنباله Hearts of Iron III در سال 2009 و چهارمین قسمت اصلی از مجموعه Hearts of Iron است. مانند بازی های قبلی این سری، Hearts of Iron IV یک بازی جنگی استراتژیک بزرگ است که بر جنگ جهانی دوم تمرکز دارد. بازیکن میتواند هر کشوری در جهان را کنترل کند، از سال 1936 یا 1939. بازیکنان میتوانند مسیر تاریخی یک ملت را دنبال کنند یا مسیری غیرتاریخی را طی کنند.
تا می 2018، این بازی در مجموع یک میلیون و نیم نسخه در سراسر جهان فروخته بود. از ژوئن 2023، بازی بیش از پنج میلیون نسخه تنها در Steam فروخته است. از زمان انتشار، Paradox محتوای قابل دانلود را برای Hearts of Iron IV منتشر کرده است که انتخاب بازیکن را تا حد زیادی گسترش داده است
گیم پلی بازی:
یک بازی جنگی استراتژیک بزرگ است که حول محور جنگ جهانی دوم می چرخد. بازیکن ممکن است مانند هر کشور دیگری در جهان در تاریخ شروع سال 1936 یا 1939 به صورت تک نفره یا چند نفره بازی کند، اگرچه بازی برای فراتر از سال 1948 طراحی نشده است. ارتش یک کشور بین نیروهای زمینی، نیروی دریایی و نیروهای هوایی تقسیم شده است. . برای نیروهای زمینی، بازیکن میتواند بخشهای متشکل از انواع مختلف پیاده نظام، تانکها و سایر واحدها را آموزش، سفارشیسازی و فرماندهی کند. این لشکرها برای مبارزه مناسب نیازمند تجهیزات و نیروی انسانی هستند. نیروی دریایی و نیروی هوایی همچنین به افراد و تجهیزات، از جمله کشتیهای جنگی و هواپیماهای جنگی واقعی که در جنگ استفاده میشوند، نیاز دارند. تجهیزات توسط کارخانه های نظامی تولید می شوند، در حالی که کشتی ها توسط اسکله ها ساخته می شوند. این کارخانههای نظامی و اسکلهها نیز به نوبه خود با استفاده از کارخانههای غیرنظامی ساخته میشوند که همچنین ساختمانهای مختلف دیگری را میسازند، کالاهای مصرفی را برای جمعیت غیرنظامی تولید میکنند و بر تجارت با سایر کشورها نظارت میکنند. اکثر کشورها در ابتدا مجبور هستند تعداد قابل توجهی از کارخانه های غیرنظامی خود را به تولید کالاهای مصرفی اختصاص دهند، اما با بسیج روزافزون ملت، کارخانه های بیشتری برای اهداف دیگر آزاد خواهند شد. بسیج به عنوان یک "سیاست" نشان داده می شود که بازیکن ممکن است با مقدار مناسب قدرت سیاسی آن را تنظیم کند، یک "منبع" انتزاعی که همچنین برای انتصاب وزرای جدید و تغییر سایر جنبه های دولت کشور استفاده می شود. علاوه بر بسیج، سیاست های دیگری از جمله موضع ملت در قبال خدمت اجباری و بازرگانی وجود دارد.
زمین در Hearts of Iron IV به مناطق کوچکی به نام استان ها (که کاشی نیز نامیده می شود) تقسیم می شود که برای تشکیل ایالت ها گروه بندی می شوند. هر ایالت دارای مقدار مشخصی اسلات ساختمان، اسلات کارخانه و 5 اسلات زیرساختی است. به همین ترتیب، دریاها و اقیانوسهای اصلی (برای کشتیهای جنگی) و آسمان (برای هواپیماهای جنگی) به مناطق مختلف تقسیم میشوند. این استانها هر کدام یک نوع زمین اختصاص داده شده به آنها دارند که تعیین میکند انواع مختلف واحدها در نبرد در آنجا چقدر خوب عمل خواهند کرد. لشکرها در استان ها مستقر هستند و می توانند به واحدهای دشمن در استان های مجاور حمله کنند. عملکرد لشکرها در نبرد به عوامل مختلفی از جمله کیفیت تجهیزات، آب و هوا، نوع زمین، مهارت و ویژگیهای ژنرال فرمانده لشکرها، نبرد هوایی در منطقه و روحیه هر دو طرف بستگی دارد. برای بهبود تجهیزات می توان فناوری ها را مورد تحقیق قرار داد. دکترین های نظامی را می توان با استفاده از XP ارتش ارتقا داد، که اغلب به این معنی است که کشوری که از نظر فناوری پیشرفته تر در نبرد برتری خواهد داشت. اگر یک لشکر (یا گروهی از لشکرها) با موفقیت بر استان دشمن چیره شوند، ممکن است آن را اشغال کنند. برخی از استان ها ممکن است امتیاز پیروزی داشته باشند که در صورت اشغال می تواند یک کشور را به سمت تسلیم شدن نزدیک کند. اشغال استان های کلیدی در داخل یک ایالت به قدرت اشغالگر امکان دسترسی به کارخانه ها و منابع طبیعی دشمن در آن ایالت را می دهد. مقاومت در برابر اشغال در داخل یک دولت می تواند کنترل قدرت اشغالگر بر آن را مختل کند. در اواخر بازی، کشورها ممکن است بمبهای هستهای را در صورت داشتن فناوری مناسب تولید کنند که میتوان از آن برای ویران کردن استانها و ایالتهای دشمن استفاده کرد.
Hearts of Iron IV همچنین تلاش می کند تا روابط پیچیده دیپلماتیک روز را بازسازی کند. کشورها ممکن است اقدامات دیپلماتیک مختلفی را انجام دهند. آنها ممکن است قراردادهای عدم تجاوز امضا کنند، استقلال سایر کشورها را تضمین کنند، و از جمله موارد دیگر، پیشنهاد یا درخواست دسترسی نظامی کنند. یکی دیگر از ویژگی های کلیدی دیپلماسی، توانایی ایجاد یک جناح یا دعوت سایر کشورها به یک جناح موجود است. جناحها نشاندهنده اتحادهای اصلی دوران هستند، مانند Axis و Allies (برای اهداف گیمپلی، جناحهای دنیای واقعی مانند Axis و Allies به گروههای کوچکتر متعددی مانند Comintern، جبهه متحد چین، و Co-Prosperity Sphere تقسیم میشوند. ). اعضای جناح ممکن است در جنگ ها به یکدیگر کمک کنند و اعضای جناح را دارایی های گرانبهایی کنند. برخی اقدامات مخفیانه دیپلماتیک نیز در دسترس است. به عنوان مثال، بازیکن ممکن است جنگ علیه ملل دیگر را توجیه کند، ایدئولوژی خود را در خارج از کشور گسترش دهد یا کودتا کند. کشورهای موجود در این بازی ممکن است دموکراتیک، فاشیست، کمونیست یا غیرمتعهد باشند. هر یک از چهار ایدئولوژی مزایا و معایبی دارند. به عنوان مثال، کشورهای فاشیست می توانند به راحتی با کشورهای دیگر وارد جنگ شوند، اما کشورهای دیگر به اندازه کشورهای دموکراتیک حاضر به تجارت با آنها نیستند. اگر ایدئولوژی متفاوتی در کشوری بیش از حد رایج شود، ممکن است رفراندوم برگزار شود که به طور مسالمت آمیز ملت را به محبوب ترین ایدئولوژی تبدیل کند. در غیر این صورت، ایدئولوژی ها ممکن است از طریق کودتا، جنگ های داخلی، یا انقیاد اجباری توسط یک قدرت خارجی، با خشونت به قدرت برسند
این دیپلماسی از طریق افزودن جاسوسی در گسترش La Résistance که گیمپلی را در مدیریت سرزمینهای اشغالی گسترش میدهد که با توجه به انتخاب بازیکن و ایدئولوژی متفاوت انجام میشود، بیشتر گسترش مییابد. علاوه بر این، عملیات شبکههای جاسوسی به کشورها اجازه میدهد تا فناوری را بدزدند، اطلاعات مربوط به ارتش حریف را جمعآوری کنند و در تلاشهای جاسوسی دیگر شرکت کنند. در حالی که Hearts of Iron IV برخی از رویدادهای فیلمنامهای را به نمایش میگذارد، بازی دارای سیستم «تمرکز ملی» است که باعث میشود رویدادهای ثابت کمتر از قسمتهای قبلی این مجموعه ضروری باشد. هر کشور در بازی دارای یک "درخت تمرکز" با "تمرکزهای ملی" مختلف است که اثرات خاصی را ایجاد می کند یا رویدادها را آغاز می کند. به عنوان مثال، برای اینکه Anschluss رخ دهد، آلمان باید ابتدا تمرکز مربوط به آن را تکمیل کند. سایر تمرکزها میتوانند پاداشهای ویژهای اعطا کنند، مانند زمانهای تحقیقاتی سریعتر برای فناوریهای خاص یا کارخانههای اضافی. در حالی که برخی از پاداش ها (مانند کارخانه های اضافی) بسیار ملموس هستند، برخی دیگر (مانند بهبود روحیه) انتزاعی تر هستند. این پاداشهای انتزاعی توسط «ارواح ملی» نشان داده میشوند که میتوانند موقت یا دائمی باشند. همه روحیات ملی با تمرکز اعطا نمی شوند و همه روحیات کاملاً مفید نیستند. تمرکزها در طول زمان تکمیل می شوند. فقط می توان روی یک تمرکز به طور همزمان کار کرد و کار بر روی یکی مقداری قدرت سیاسی را مصرف می کند. در ابتدا، تنها تعداد انگشت شماری از کشورهای کلیدی، مانند آلمان نازی، بریتانیا، اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده، درختان تمرکز منحصر به فردی داشتند. همه ملل دیگر یک مشترک عمومی داشتند. به روز رسانی های بعدی و DLC ها درخت های تمرکز را به کشورهای دیگر نیز اضافه کرده اند.
Hearts of Iron IV همچنین مفهوم "تنش جهانی" را معرفی می کند، یک نمایش انتزاعی از نزدیک بودن جهان به جنگ جهانی، در مقیاس 0 تا 100. اقدامات تهاجمی هر کشوری می تواند تنش جهانی را افزایش دهد، در حالی که اقدامات صلح آمیز می تواند کاهش یابد. آی تی. بسته به شرایط یک ملت، مانند ایدئولوژی آنها، سطح معینی از تنش جهانی ممکن است برای انجام برخی اقدامات لازم باشد، مانند توجیه جنگ علیه کشور دیگر.
Dlcهای بازی:
2016:Together for Victory
2017:Death or Dishonor
2018:Waking the Tiger
2019:Man the Guns
2020:La RésistanceBattle for the Bosporus
2021:No Step Back
2022:By Blood Alone
2023:Arms Against Tyranny
2024:Trial of Allegiance