به نام خدا
نویسنده:⭐ master Ueshiba
ویراستار:𝓜𝓪𝓼𝓽𝓮𝓻⭐𝓦𝓲𝓵𝓵𝓲𝓪𝓶𝓼
سلام به همه کاربران طرفداری مخصوصا اوتاکو ها و انیمه باز های سایت. شاید این مقاله همون مقاله ای باشه که خیلی هاتون منتظر بودید یک روز نوشته بشه(خودم هر جهنمی رفتم همچین مقاله ای نبود). بعضی از سایتا به طور تخصصی اومدن استودیو های انیمه سازی رو نام بردند. بعضی هم به طور تخصصی فقط کارگردان ها(که خب هم خودتون هم من میدونیم پست و نقش اصلی توی صنعت انیمه در اکثر مواقع مانگاکا ها خالق های منبع اصلی و فردی هستن که سریز کامپوزیشن (SERIES COMPOSITION ) اثر دستشونه) که خب کارگردان ها هم بیشتر توی انیمه های سینمایی نقش اصلی هستن و در انیمه های سریالی اینطور نیست (لا اقل در اکثر مواقع نیست).
این پست قراره دو قسمت باشه و در قسمت اول بیشتر مانگاکا ها و نویسنده ها اورده شدن. استودیو ها توی قسمت دوم معرفی میشن. بیشتر کارگردانا و افراد تاثیر گزاری که مانگاکا نیستن هم توی قسمت دوم معرفی خواهند شد.
خیلی سایتا اومدن بهترین کارگردان های غربی رو نام بردند. خیلی سایتا هستند که بهترین رمان نویسان رو نام بردند خیلی سایتا هم اومدن بهترین طراحان و نویسندگان کمیک رو نام بردند.و خب خیلی سایتا هم بهترین بازی سازان تاریخ رو نام بردند. ولی در اکثر مواقع سایت یا منبعی نبوده که بیاد مانگاکا ها و افراد تاثیرگزار صنعت انیمه رو به صورت یک پکیج کامل تحویل مخاطب بده. امیدوارم این مطلب خوشحالتون کنه.لااقل خودم که خیلی دوست داشتم همچین مقاله ای نوشته بشه.
نکته:چیزی که خب شاید بعضیاتون ندونید(که احتمالا خیلیاتونم نمیدونید) صنعت انیمه برخلاف خیلی از صنایع دیگه. کار و فعالیت اصلی و بیشترین تاثیر رو روی اثر. کارگردان نمیزاره.البطه انیمه های سینمایی استثنا هستن. ولی بیشتر انیمه ها سریالی هستن. و خب وقتی یه نفر بیاد تخصصی فقط کارگردان ها رو معرفی کنه. در واقع اصلا معرفی نکرده. چون کارگردان های تاثیر گزار روی صنعت انیمه کم هستن. چرا چون تاثیر اصلی رو سازنده اثر اصلی. مانگاکا. و فردی که سریز کامپوزیشن اثر دستشه روی اثر میزارن. کارگردان درسته اهمیت داره ولی در برابر صنایع دیگه (مثل سینما) اثرش خیلی کمتره. و در واقع کارگردان های مطرح که اثار سریالی ساخته باشن تو انیمه خیلی کم هستن. چون اثار سریالی اکثرا از روی یه مانگایی لایت ناولی ویژوال ناولی چیزی ساخته میشه و خب سازنده اثر اصلی بیشترین تاثیر رو داره بعد اونم سریز کامپوزیشن. پس در نتیجه. کارگردان ها معمولا نقششون کمتره. حالا درسته یسری استثنا مثل تتسورو اراکی سر دفترچه مرگ هم بود.(که نسبت به بقیه کارگردان ها خیلی بیشتر تاثیر گزار بود ولی بازم سازنده اثر اصلی بیشتر تاثیر گزار بود تو انیمه)ولی. حتی میبینید که توی اتک تایتان هم سریز کامپوزیشن اگه بیشتر از اراکی نقش نداشته باشه کمترم نداشته(سریز کامپوزیشن اتک تایتان دست کابویاشی یوساکو بوده) فقط گفتم که این نکترو کسایی که نمیدونن بدونن.
صحبتی کوتاه با انیمه هیتری که داره این پست رو میخونه:(ترجیحا فقط هیترا بخونن هیتر نیستی برو ادامه مطلب لذتتو ببر) انیمه هیتر عزیز. که اومدی احتمالا الکی فقط یه دیس لایک بزنی بری.احتمالا با خودت همیشه فکر میکردی اره صنعت انیمه و مانگا وقت تلف کردنه چرته اثر فاخری نداره استودیوی خوبی نداره و خالق اسطوره ای هم نداره. ولی خب امیدوارم با خوندن این مطلب به انیمه علاقه مند بشی و بفهمی اشتباه فکر میکردی. یا حداقل نظرت در موردش تغییر کنه .اگرم نفهمیدی به من ربطی نداره خودت در اینده بخاطر این رفتارت ضرر میکنی. و اگر میگی انیمه بچه گونست احتمال زیاد یکی از این دو گزینرو انجام دادی. 1- اصلا انیمه ندیدی. 2-رفتی یه انیمه چرتو پرت مثل اسکول دیز دیدی که ارزش اوردن اسمش هم نداره و با دیدن یه اثر رسما زباله نمیتونی یه صنعت و هنر بزرگ رو قضاوت کنی. خیلیاتون میاید با این حرف جملتون رو شروع میکنید: من در سال های گذشته تحقیقات بسیاری داشتم و فهمیدم که 70 درصد انیمه ها محتوای منفی و شیطان پرستی تبلیغ میکنن. دقیقا هم با همین نگارش میاید میگید نصفتون. اولا که شما در هر صنعت و هنری برید. اثلا هفتاد درصد اثاری که توی اون مدیوم تولید میشن زبالن.رسما بین فیلم های تمام دنیا 70 یا 80 درصد زبالن. بین کمیک بوک ها هم همینطور. مانگا هم همینطوره. ویدیو گیم هم همینطوره. انیمه هم همینطوره و .... پس چرتو پرت تحویل نده چون توی تمام مدیا 80 درصد تولید کننده ها یه مشت بیکارن که نمیدونم و نمیدونیم چرا اومدن تولید میکنن(بر فرض این میزاریم که مرض دارن). و بعدشم در مورد شیطان پرستی اگه میخوای بیای چرتو پرت ببافی.نماد های شیطان پرستی رو شما همه جای دنیا که کشف کردید همشونم بهتون رنگ سرمه ای مالیدن و گفتن چرت نگید. اینجا من هم لابد دوست دارید همین کارو باهاتون بکنم دیگه نه؟ میگید نماد های شیطان پرستی روی ذهن و فکر کودکان میهن اثر میگزارد و میخواهند ریشه عدالت و راستی را بخشکانند. اولا که انیمه اصلا برای بچه ها نیست. محض اطلاعتم اون بابالنگ دراز و انه شرلی ای هم که توی بچگیت میدیدی زمانی ساخته شده که اصلا لغت انیمه وجود نداشت. پس اونا برای بچه ها شاید باشه. ولی نود درصد انیمه های امروزی کم کم رده سنی مثبت 15 سال دارن. شما نوجوون 15 یا 16 ساله رو هم بچه 7 ساله فرض کردی؟ و تازه خیلی انیمه ها هم رده سنی مثبت 18 سال و حتی فقط بزرگسالان دارن. پس چرندیات دست ما ندید.
همچنین از ویراستار این مقاله یعنی مستر ویلیامز خیلی متشکرم.
خب بریم سر اصل مطلب...
Hideaki Anno
هرکسی که سری اونگلیون رو دیده باشه عظمت ساخته های این فرد رو میدونه. خالق یکی از بهترین انیمه های سبک روانشناختی و جنون که خیلی جاها اومدن ازش اسکی برن(و با اقتدار با کله رفتن توی چاه)و نتونستن.(و بله دقیقا دارم به دارلینگ این د فرنکس و حاشیه اقیانوس ارام اشاره میکنم). خیلی ها این فرد رو بهترین کارگردان سبک جنون تاریخ میدونن(که خیلیم دور از ذهن نیست چون کارگردانایی که توی سبک جنون بتونن اثار خوبی تحویل بدن خیلی کم هستن و با اختلاف بی نقص ترین اثار رو اقای هیداکی انو تا الان تحویل مخاطبا داده.)(هرچند ایشون یه رقیب هم در سبک جنون دارن). شاید بشه از سری اول انیمه های اونگلیون ایراد گرفت. اما فقط یک ایراد هست. طراحی و ارت استایل ضعیف. که خب. با توجه به سال ساخت(1995 و 1998 ) و همینطور اتمام بودجه سر 5 قسمت اخر انیمه سریالی. اونقدرا تعجب بر انگیز نبوده. اقای انو با وجود اینکه به عنوان خالق سری اونگلیون شناخته میشه. توی پروژه نااوشیکا از دره باد هایاعو میازاکی و مدفن کرم های شب تاب ایساعو تاکاهاتا هم نقش (هرچند کمرنگ) داشته. و البته تا یادم نرفته بگم توی باد برمیخیزد که سال 2013 ساخته شد هم نقش داشت.
ایشون متولد ۲۲ مهٔ ۱۹۶۰ هم هست.
تعدادی از اثار این فرد به همراه پستی که توی اثر داشته(و یا پست ها):
و میبینید که تقریبا نصف بار سری اونگلیون روی دوش این فرد بوده . و حتی تا الان هم همه طرفداران سری اونگلیون منتظر سینمایی اخر بازسازی اونگلیون هستن.و جا داره واقعا از ایشون بخاطر خلق همچین شاهکاری(و کمک در خلق شاهکار های دیگه ای)تشکر ویژه کنیم. هرچند متاسفانه شاید هیچ وقت نتونیم این قدردانی رو ابراز کنیم.
..........
Inio Asano
اقای اینیو اسانو. متاسفانه کارهای ایشون زیاد شناخته شده نیست(مخصوصا تو ایران) ولی واقعا شاهکار های تکرار نشدنی ای هستن. اقای اینیو اسانو مانگاکای اثر هایی مثل اویاسومی پون پون و سولانین بوده که پیشنهاد میکنم حتما بخونید.
معروف ترین اثر ایشون اویاسومی پون پون هست. که خب وحشتناک غمناکه. یعنی از اون اثر هایی هست که خب اصلا و ابدا نباید وقتی حالتون خوب نیست بخونید. پس به خودتون رحم کنید. این اثر ژانر درامه. در مورد یه پسر به اسم پون پون هم هست. و بله اگه فکر میکنید که این مانگا بچه گونست نیازه یه چرت فکر میکنی گنده بهت بگم. این اثر یه شاهکاره. رسما شاهکاره. و در مورد مسائلی هستش که ما توی زندگی روزمرمون بار ها و بار ها باهاشون مواجه شدیم. میتونم بگم هزار تا چیز هست که میتونید از اویاسومی پون پون یاد بگیرید. از اثار این فرد یادم نمیاد انیمه ای ساخته شده باشه. اگرم شده حضور ذهن ندارم. ولی تاثیرش روی صنعت مانگا که خب یکی از صنایع مهم محصوب میشه غیر قابل انکاره. و احتمال ساخت انیمه در سال های اینده هم وجود داره
و نا گفته نمونه من فقط در مورد یکی از اثر های ایشون براتون گفتم. و محبوب تر بودن دلیل نمیشه بقیه اثار ارزش تجربه نداشته باشن. برید بخونید نخونید ضرر کردید.
و نا گفته نمونه ایشون از اون مانگاکا هایی هستن که اثر هاشون به نسبت به بقیه مانگاکا ها زیاد تره
ایشون هم متولد 22 سپتامبر 1980 هستن.
تعدادی از اثار این فرد:
هرچند ایشون اثر های فاخر دیگه ای هم دارن و این فقط یه گلچین بر طبق سلیقه خودمه. برید تو مای انیمه لیست بقیه اثارشونم میتونید پیدا کنید.
..........
Gen Urobuchi
گن اوروبوچی. بجورایی ایشون رو نمیشه کارگردان دونست. چرا؟ چون اول مقاله هم گفتم بجز اثر های انیمه ای سینمایی. بیشتر تاثیر روی اثر رو مانگاکا. خالق اثر اصلی. و فردی که سریز کامپوزیشن رو در دست داره،دارن. مثال بارز سریز کامپوزیشن همین اقای گن اوروبوچی هستش.که خیلی وقتا خودش خالق اثر اصلی هم بوده(مثل فیت زیرو و یا فانتوم)
اثر های این فرد معمولا خیلی سنگینه رده سنی 🔞 رو اکثرا همه دارن تا فقط بزرگسالان(درجه M) تا دلتون بخواد قراره سر اثرای این فرد جیغو داد کنید. تا دلتون بخواد قراره اشک بریزید. پس توصیه میکنم اگه قلبتون ضعیفه اصلا نزدیک اثار این فرد نشید(و در ضمن ایشون علاوه بر فعالیت توی صنعت انیمه نویسنده لایت ناول هم هست(جلوتر توضیح میدم لایت ناول چیه))
ایشون هم متولد 20 دسامبر 1972 هستن
دیدن این تصویر هم خالی از لطف نیست (نکته تصویر یجورایی اسپویل داره البطه اسپویل واضحی نیست و احتمالا نمیفهمید.ولی گفتم بدونید)
(افرادی که اثار این ادمو دیدن میدونن این یعنی چیهJJJ)
تعدادی از اثار این فرد به همراه پستی که توی اثر داشته(و یا پست ها) به علاوه یک توضیح کوتاه:
..................
Hideaki Sorachi
خب میرسیم به یکی از افراد مورد علاقم توی لیست. اقای هیداکی سوراچی.
باور کنید تا این لحظه. هیچ فردی خلاق تر و دقیق تر از این فرد واقعا ندیدم. خلاقیت توی جای جای اثر های این مرد موج میزنه. هرکسی که گینتاما رو دیده بدون شک به خلاقیت این بنی بشر پی برده. شخصیت پردازی ها واقعا خلاقانست توی گینتاما. متفاوته. و صحنه های کمدی اثر واقعا مانندش هیچ جایی گیر نمیاد. پیشنهاد میکنم انیمه گینتاما که از روی مانگای ایشون ساخته شده رو ببینید. 375 قسمته تقریبا به علاوه دو عدد سینمایی. شاهکاره رسما. و واقعا نمیشه تاثیر این فرد روی صنعت انیمه و مانگا رو نادیده گرفت. به شخصه هر قسمت گینتاما داشتم از خنده میمردم. هرچند که ایشون توی ساخت صحنه های درام هم برای خودش استادیه. کسایی که ارک خواهر اوکیتا سوگو رو دیدن میدونن چی میگم(اگر دیدید بیاید باهم بزنیم زیر گریهLLLLL)
ایشون هم متولد 25 می 1979 هستن
تعدادی از اثار این فرد به علاوه یک توضیح کوتاه:
......................
Hajime Isayama
دیگه اوتاکو باشی هرکسی رو نشناسی. این رو نشناسی باید بری خودتو حلق اویز کنی.مگه میشه کسی هاجیمه ایسایاما خالق مانگای اتک ان تایتان و یکی از انقلابی ترین اثار شونن دهه اخیر رو نشناسه؟ حتی هیترا هم ایشونو میشناسن.
واقعا فکر نمیکنم نیازی به معرفی داشته باشه.یعنی کی میتونه بگه از تفاوت داستانی اتک با بقیه اثار شونن مطلع نیست؟ شخصیت های اتک با وجود اینکه شخصیت پردازی بیش از حد عجیبی دارن(رسما برای انتخاب ها یا وجود داشتن بعضی شخصیتا خودم که دلیلی نمیبینم) ولی جزو معدود اثر های مدیاست که بیاد شخصیت ها رو بخاطر اعتقاداتشون کنار یا مقابل هم قرار بده. و رسما مثل خیلی از کلیشه های همیشگی اثار اکشن ادونچر نیست که بیاد بگه: فلان کاراکتر خبیثه ادم بدیه پس من باید استخوناشو خورد کنم
اتک تایتان رو میشه یک اعجوبه دونست
ایشون هم متولد 29 اگوست 1986 هستن
تعدادی از اثار این فرد به علاوه یک توضیح کوتاه:
........................
Kishimoto Masashi
مانگاکای ناروتو. اقای ماساشی کیشیموتو.
بدون شک خیلی جاها میشنوید که میگن وان پیس ناروتو و بلیچ سه راس مثلث انیمه های شونن هستن(که خب من قبول ندارم(به یسری دلایل)) بدون شک چند تا چیزی که باعث میشه ناروتو خیلی خاص و متفاوت باشه بین انیمه های شونن. یکی اکشن حذاب و نفس گیر اونه. و یکی دیگه هم اینکه درام اثر نسبت به خیلی از اثار شونن رده بالا تره.
هرچند شخصیت پردازی های بیشتر کاراکترا چیز متفاوت و جدید و عجیبی نیست. ناروتو علنا همون گوکوئه حالا موهاش زرد شده و جای سایان جینچوریکی شده. یکم هم از خل و چل بودنش کاسته شده. ولی بدون شک یکی از عجیب ترین ویژگی های ناروتو. اون talk no jutsu هایی هست که میزنه (منبع کانال یوتویوپ( weebhead که با صحبت کردن و حرف زدن فرد رو به راه راست هدایت میکنه.(جالبیش اینجاست که تقریبا 90 درصد مبارزاتش رو هم همینطوری برنده شدهL)
شخصیت پردازی چیز جدیدی نیست درام قابل قبوله خلاقیت خیلی خیلی بالاست فایت ها و اکشن اثر خیلی رده بالان و...
اینا بودن ویژگی های اثر اقای کیشیموتو.
ایشون هم متولد 8 نوامبر 1974 هستن
تعدادی از اثار این فرد به علاوه یک توضیح کوتاه:
....................
nisio isin
خب رسیدیم به یکی از متفاوت ترین افراد لیست. نیشیو ایشین.
برخلاف بیشتر افراد لیست که مانگاکا هستن نیشیو ایشین کارش یکم متفاوت تره. ایشون نویسنده لایت ناول هستش. اگه میپرسید لایت ناول چیه باید بگم یک نوع داستان نویسی و رمان نویسی به سبک ژاپنیه(ولی اثر ها رمان نیستن لایت ناول هستن یکسری تفاوت دارن که از حوصله خودتون و خودم خارجه پس اگه میخواید بدونید تفاوت چیه برید سرچ بزنید(به انگلیسی ))
یکی از تفاوتای ایشون با رمان نویسای مطرح جهان اینه که. اگر دقت کرده باشید اکثر رمان نویس ها فقط یک رمان نوشتن.(منظور ما یک سری رمانه(مثلا جی کی رولینگ با سری هری پاتر و جی جی ابرامز هم اگه اشتباه نکنم با ارباب حلقه ها شناخته میشه)) ولی خب اقای ایشین از این نظر یکم پر کار تره. تعداد اثار این فرد نسبت به رمان نویسا بیشتره(هرچند بیشتر ایشون رو با سری مونوگاتاری میشناسن ولی اثار فاخر دیگه ای هم دارن)
ایشون هم متولد سال 1981 هستن متاسفانه روز تولد و ماه رو پیدا نتونستم بکنم
بقیه توضیحات در تصویر زیر به علاوه تعدادی از اثارشون:
........................
Satoshi Kon
خب رسیدیم به یک کارگردان عالی. اقای ساتوشی کن.
متاسفانه ایشون در قید حیات نیست بر اثر سرطان لوزالمعده اگر اشتباه نکنم در تاریخ 24 اگوست سال 2010 فوت کردن (روحشون شاد)
و ایشون متولد ۱۲ اکتبر ۱۹۶۳ هستن
یادتونه گفتم اقای هیداکی انو رو خیلیا بهترین کارگردان سبک جنون تاریخ میدونن؟ خب همچنین گفتم که رقیب دارن. رقیبشون دقیقا همین اقای ساتوشی کن هستش که میشه گفت جزو معدود افرادیه که اثر هاش میتونن با درجه شاهکار بودن اثار اقای هیداکی انو توی سبک جنون برابری کنه.
از معروف ترین اثر های ایشون میشه به پرفکت بلو و پاپریکا اشاره کرد. البته توکیو گادفادرز هم یک اثر خیلی زیباس و در سبک خودش شاهکاره(توکیو گادفادرز برخلاف پاپریکا و پرفکت بلو یک انیمه سینمایی درامه نه سبک جنون و با فضای بقیه اثار ایشون متفاوته)
در شاهکار بودن اثار ایشون شکی نیست. هرچی ساخته تقریبا یا شاهکار بوده یا جزو بهترین ها بوده. و خب میدونید که جزو معدود کارگردان های تاثیر گزار انیمست(چون همونطور که گفتم بیشتر توی انیمه های سینمایی هست که کارگردان نقص اصلی رو ایفا میکنه و در انیمه های سریالی نقش نسبتا کمتری رو از کارگردان های صنایع و هنر های دیگه داره)
خب قبل هرچیز بگم اثر های ایشون رده سنی بالایی هم دارن اگه فکر کردید هرکسی میتونه بره ببینه خیال کردید.(هرکسی اون خونریزیای پرفکت بلو رو دیده یا درجه بالایی حالت جنونش رو حس کرده میفهمه دارم چی میگم) پس اصلا و ابدا اگه با خون و خونریزی مشکل دارید سمت این اثر نرید.
تعدادی از اثار ایشون به همراه پست(یا پست های) ایشون در اثر. به علاوه یک توضیح کوتاه:
....................
Takahashi Rumiko
اگه دوباره بیام بگم کی گفته خانم ها نمیتونن هنرمند بشن میشه یه حرف کلیشه ای پس نمیگم چون معلومه.
خانم تاکاهاشی رومیکو به عنوان خالق مانگای اینویاشا(یجورایی بهترین انیمه رومنس شونن) شناخته میشه. رابطه اینویاشا و کاگومه خیلی زیبا و دلنشینه و به بهترین نحو انجام شده. شخصیت پردازی ها نسبتا متفاوت تر از بقیه اثار شوننه(علنا ورنداشته گوکو رو رنگ کنه بزاره تو مانگا) ارت استایل انیمه به نظر خودم نسبت به سال ساخت خیلی خوبه. جذابیت های اثر زیاده شخصیت ها جذابن یکسری لحظات کمدی هم داخل اثر هست که درسته مثل گینتاما نمیکشتتون ولی لحظات شیرینیه.
اگه به اثری اکشن و شیرین همراه با رومنس علاقه دارید بهتره انیمه اینویاشا رو ببینید
ایشون متولد 10 اکتبر 1957 هستن
تعدادی از اثر های ایشون(که البته یدونرو متاسفانه میشناختم من سنم به اثار ایشون واقعا قد نمیده بخاطر کمبود ببخشید):
..........................
Yoshihiro Togashi
خب ایندفعه نوبت خالق هانتر هانتر و یو یو هاکوشوعه.
هانتر هانتر که بعنوان یکی از بهترین انیمه های شونن تاریخ شناخته میشه(با نمره 9.11 یا نمیدونم 9.12 فعلا دومین انیمه شونن برتر توی سایت مای انیمه لیست می باشد). بیشتر سعی میکنه خلاقیت خودشو روی شخصیت های اصلی پیاده کنه. شخصیت های فرعی اکثرا نه لباس و طراحیشون متفاوته و نه شخصیت پردازی انچنان عجیبی دارن. ایشون عادت هم داره ظاهرا یک هو یک کاراکتر رو بیاره تو داستان بعد شوتش کنه بیرون از داستان و دیگه تا اخر ماجرا نبینیمش(توی انیمه که اینطور بوده تاحالا حالا مانگارو چیکار کرده من نمیدونم) اثار ایشون رومنس هم که خب نداره پس میشه گفت برای افرادی که حوسله رومنس ندارن خیلی بدرد بخوره(لااقل هانتر هانتر که اینطوری بود). شخصیت های اصلی معمولا رفقای خیلی نزدیکی هستن و خب همون ناکاما پاور (قدرت دوستی) توی این اثر هم هست. البطه با اختلاف شخصیت پردازی ویلن های اثرش خیلی خیلی عالیه(تنها شخصیت خبیث ضعیفش به نظر خودم گنسورو از ارک گریید ایلند بود وگرنه بقیه همه تو سطح خیلی بالایی قرار داشتن)هنوزم که هنوزه خیلیا میگن ارک کیمرا انت هانتر هانتر یکی از بهترین ارک های داستانی تاریخ انیمه های شوننه. افتاخارات ایشون زیاده بخوام بگم شب میشه.
ایشون هم متولد 27 اپریل 1966 هستن (نسبتا سنشون زیاده)
تعدادی از اثار ایشون به همراه یک توضیح کوتاه:
......................
Naoki Urasawa
و رسیدیم به یکی دیگه از افراد مورد علاقه خودم توی لیست اقای نااوکی اوراساوا.
ایشون هم خب معمولا روی موضوعاتی دست گذاشته که خیلی از مانگاکا ها طرفش نرفتن. مانستر رو ساخته که با اختلاف جزو بهترین اثار غیر تخیلی تمام تاریخ انیمه و مانگاست. متاسفانه شاهکار های ایشون زیاد تو ایران شناخته شده نیست. افراد کمی میشناسن(دلیلشم گفتم). اثر های دیگه ای جز مانستر هم البته داره مثل پلوتو و بیلی بت. متاسفانه از اثر های ایشون میشه گفت فقط مانستر انیمه شده(بقیه یا ناقصن یا به گرد پای مانگا هم نرسیدن) که خب از این نظر واقعا بد شانس بودن. امیدوارم در اینده از اثر های ایشون انیمه بیشتر ساخته بشه.
ایشون هم متولد 2 ژانویه 1960 هستن
تعدادی از اثار ایشون به علاوه توضیح کوتاه:
...................
Eiichiro Oda
خب خب خب وان پیس فن های عزیز حالا دیگه نوبت اوداست.
این فرد رسما سنگ تموم گزاشته سر مانگا. چرا؟ برای کسایی که نمیدونن بگم. مانگا تقریبا الان 1000 چپتر شده انیمه هم 950 قسمت. و هنوز از جذابیتش کم نشده.و بدونید خیلی حرفه.اینهمه خلق کنی و از جذابیت کم نشه. مخصوصا بین انیمه های شونن که اکثرا دنیا سازی خیلی خیلی قوی ای دارن.
بدون شک یکی از بهترین دنیاسازی های تاریخ تمام مدیا رو وان پیس داره و خیلی فانه.برعکس دنیا سازی بعضی اثر های دیگه که فقط تکرار میشدن و رسما یه دایره بی خاصیت و بدرد نخور کلیشه ای بودن. وان پیس دنیا سازیش با اختلاف بی نقصه تقریبا و دائم در حال بزرگتر شدنه. شخصیت پردازی ها مثل همه انیمه های شونن انچنان جدید نیست. بعضی شخصیتا کلیشه این رسما(شما فرقی بین اوسوپ و یامچا میبینید اصلا؟یا لوفی و گوکو؟). ولی در عوض تئوری های داستانی و خود داستان در سطح خوبی قرار دارن. به اندازه کافی سر موضوع میوه های شیطانی بلک بیرد و شکل پرچمش بحث شده بود. که هنوزم که هنوزه نامعلومه و جذابیت خیلی زیادی داره داستان نسبتا. خیلی انیمه فانیه. جذاب و قشنگه. درسته شخصیت پردازی ها سادست و بعضیا یکم زیادی کلیشه ای و شبیه بعضی المان های داستانی توی همه شوننا هست اینجا هم هست ولی همونطور که یسری کلیشه وجود داره نقاط قوت زیادیم هست و نمیشه اینارو نادیده گرفت. مخصوصا وقتی که توی هر صنعتی و هر هنری که برید کلیشه هست و پره از کلیشه و خیلی چیزایی که دارای اتفاقات کلیشه ای هستن باز هم طرفدار دارن.به هر حال تاثیر وان پیس رو صنعت انیمه و مانگا رو نمیشه انکار کرد. و نکته جالب اینه که اودا میخواسته 5 ساله تموم کنه سری رو. ولی وقتی دید خیلی طرفدار پیدا کرده مانگاش تصمیم به ادامه دادن مجموعه میگیره و انصافا خوبم ادامه داده.در کل وان پیس با این حساب قراره تا 10 یا 20 سال اینده هم ادامه داشته باشه. و تازه ظاهرا ماجرا شروع شده.
ایشون هم متولد 1 ژانویه 1975 هستن
تعدادی از اثار ایشون به همراه یک توضیح کوتاه:
....................
خب امیدوارم لذت برده باشید از لیست
توی قسمت بعد استودیو ها معرفی میشن با بقیه افراد تاثیر گزاری که توی این قسمت معرفی نشدن
لطفا لایک کامنت. کامنت بیشتر.
نظرتون رو هم بگید. و ممنون که تا اخر خوندید.