طرفداری | در جدیدترین اخبار صنعت گیم گزارش شده که بازی ترسناک بقا محور Resident Evil 7 در اوایل این ماه بر روی سیستمعامل IOS با قیمت 20 دلار پورت شده است. این بازی که در ابتدا در سال 2017 منتشر شده بود، بر اساس رویکرد جدید شرکت اپل برای پورت بازیهای بزرگ AAA، بر روی اکوسیستم IOS قرار گرفت.
اکنون اولین آمار فروش این بازی منتشر شده که نشان از یک شکست بسیار بد برای استودیوی کپکام دارد. بر اساس آمار اعلام شده فروش این بازی کمتر از 2000 عدد بوده است، همچنین کپکام اعلام کرد که حدود 28000 دلار از این بازی درآمدزایی کرده است که درآمدی بسیار ضعیف بهحساب میآید.
سایر پورتهای AAA در آیفون نیز نتوانستهاند به موفقیت زیادی دست پیدا کنند. معمولاً ابتدا یک نسخهآزمایشی به صورت رایگان از این بازیها ارائه و سپس نسخه پولی به کاربران عرضه میشود. بازی Assassin's Creed Mirage پس از یک ماه از انتشار در حالی که بیش از 120 هزار دانلود رایگان آزمایشی داشت، تنها موفق به فروش 3000 نسخه شد. همچنین بازی Resident Evil 4 که به رقم جالب 357 هزار دانلود رایگان رسیده بود تنها موفق به فروش 7000 نسخه شد و در آخر بازی Resident Evil Village را داریم که تنها موفق به فروش 5700 نسخه شد.
چرا بازیهای AAA در آیفون شکست میخورند؟
با نگاه کردن به آمار بالا این سؤال پیش میآید که چرا این بازیها نمیتوانند آمار فروش بالایی کسب کنند؟ برای جواب دادن به این پرسش باید به این نکته دقت کنید که بر اساس گزارشهای رسمی بیش از 95 درصد بازیهای موبایلی بهصورت رایگان و خرید درون برنامهای در اختیار کاربران قرار میگیرد، در حالی که بازیهای پورت شده قیمتی در حدود 15 تا 30 دلار دارند.
نکته دیگر اینکه بازیهای AAA با هزینههای گزاف با بهترین کیفیت گرافیکی برای کنسولها و سیستمهای بزرگ طراحی میشود و تجربه این بازیها بر روی یک موبایل دستی چندان جالب و جذاب نیست.
همچنین کاربران موبایل، معمولاً در زمان استراحت، در اتوبوس یا تاکسی و یا برای چند دقیقه سرگرمشدن به امتحان یک بازی میپردازند در حالی که بازیهای AAA با داستانهای عمیق دهها ساعته، برای گیمرهایی طراحی شدهاند که علاقه به داستان بازی دارند.
برای مشاهده جدیدترین اخبار و مطالب بازی به صفحه اختصاصی گیم مراجعه کنید.