هر سال نمیتوانیم عرضه و تریلر جی تی ای را ببینیم بلکه این اتفاق هرچند ده سال یکبار اتفاق می افتد . راکستار ، شرکت افسانه ای خالق Gta , Red dead redemption و Bully حالا اولین تریلر جدیدترین نسخه جی تی ای یعنی Gta vi را منتشر کرده است. این تریلر رکورد های زیادی را در عرصه ویدئو گیم و تاریخ یوتیوب شکست . هرچند که این تریلر قرار بود ساعت ۱۷:۳۰ ( به وقت تهران ) منتشر شود اما درنهایت ۱۵ ساعت زودتر ( ساعت ۲:۳۰ بامداد به وقت تهران) منتشر شد . دلیل این اتفاق هم این بود که یک افشاگر تریلر بازی را افشا کرد و راکستار سریعا تصمیم گرفت که از تریلر بازی رونمایی کند.
این همه متن را برایتان نوشتم تا مقدمه ای بسازم تا ببینیم ما از جان Gta vi چه میخواهیم پس لطفا مطلب مارا تحمل کنید و تا آخر بخوانید.
اولین چیزی که همه ما از سری Gta انتظار داریم گرافیک آن است ، گرافیک بازیهای راکستار همیشه و در هر حالت از دیگر بازیها بالاتر بوده است . حال بعضی از افراد از کم بودن گرافیک Gta vi در تریلر انتقاد کردند . جدا از اینکه گرافیک تریلر بی نظیر بوده و نوید یک بازی نسل نهمی واقعی را به ما میدهد بنده با این افراد سخن دیگری نیز دارم : اولین تریلر Gta v را باری دیگر تماشا کنید و گرافیک تریلر بازی را با خود بازی مقایسه کنید.
محیط پویا در gta vi حکم همه چیز را دارد . تقریبا اگر در یک بازی Gta محیط پویا و جذاب نباشد ، دیگر نمیتوانیم اسم آن راGta بگذاریم. در لحظه به لحظه اولین تریلرGta vi راکستار درحال اشاره به محیط پویای بازی بود . آن صحنه که یک خیابان را نشان میدهد که ماشین ها در ترافیک گیر کرده اند گواه این موضوع است. احتمالا ما با یک بازی طرف هستیم که جمعیت در به منظور پویا نشان دادن محیط در آن زیاد است!
اگر Gta v بازی کرده باشید متوجه میشوید که نمیتوان داخل اکثر خانه های بازی شد و اگر هم وارد آنها شوید چیز خاصی بجز یک راه پله برای نمایش وجود ندارد . در رابطه با همین موضوع چندی پیش یک شایعه مطرح شد که ۷۰ درصد خانه های موجود درGta vi قابل ورود هستند و میتوان در آن گروگان گیری یا دزدی کرد. شایعه ای که برای طرفداران جذاب بود و در صورت عملی شدن به انقلابی بزرگ در بازیهای Open world تبدیل خواهد شد.
تقریبا من انتظار تخریب پذیری فوق العاده برای این بازی دارم ، این بازی که چند ده سال از انتشار اخرین نسخه اش میگذرد و طبیعتاً باید تخریب پذیری بی نظیری داشته باشد . اگر بازی تخریب پذیری فوق العاده ای داشته باشد ، اولین کاری که میکنم شبیه سازی ۱۱ سپتامبر با هلیکوپتر است :)
Gta به داشتن جزییات معروف است ، من هم از بازی Gta vi چند انتظار دارم. اولین انتظاری که از جزییات این بازی دارم این است که در سطح شهر فعالیت های بیشتری ببینیم ، برای مثال یک پیک موتوری را جلوی خانه کسی ببینیم که پیتزا سفارش داده است یا وقتی برف میبارد آدم برفی ها فضای شهر را پر کنند و بچه های خوش ذوق را ببینیم که درحال پرت کردن گلوله های برفی به یکدیگر هستند.
دومین انتظاری که بنده دارم تا حدودی فضایی و نشدنی است اما این که این اتفاق در یک گیم Open world بیفتد همیشه ارزوی بنده بوده است . خواسته من این است که وقتی NPC را به قتل میرسانیم ، برای او در سطح شهر تابلو هایی زده شود که عکس اورا نشان دهد و پیام تسلیت روی تابلو دیده شود و خانواده او ناراحت و مغموم باشند و مراسمی را برای او برگزار کنند . درواقع میخواهم راکستار کاری کند که از زیرگرفتن مردم با ماشین دچار عذاب وجدان بشوم :)
و اما سومین انتظاری که بنده دارم درمورد تخریب پذیری است ، برای مثال ساختمانی را تخریب میکنیم و بازی را سیو میکنیم و به بیرون میرویم ، اما وقتی دفعه دیگر وارد بازی میشویم میبینیم که ساختمان کاملا صحیح و سالم است . درواقع من میخواهم که این اتفاق نیفتد و ساختمانی که تخریب کرده ایم به مرور زمان و با تلاش کارگران دنیای Gta vi بازسازی شود.
یکی از مشکلات سری محبوب Gta پلیس های واقعا رو مخ انهاست . کافی است در بازی یک دیوانه به شما مشت بزند ، پلیس با او کاری ندارد اما به محض اینکه ما به قصد دفاع به او مشت میزنیم پلیس به دنبال ما می آید و تا مارا دستگیر نکند ول کن نیست. امیدوارم پلیس ها در این نسخه کمی از هوش بیشتری برخوردار باشند.
یکی دیگر از معایب پلیس در این سری محبوب ، همه چیز دان بودنشان است . شما وقتی یک خلافی انجام بدهید انها متوجه میشوند و نکته رو مخ ماجرا اینجاست که دقیقا میدانند شما کجا هستید حتی اگر وسط دریا در تاریکی درحال شنا کردن باشید!
با تشکر از شما برای مطالعه این مقاله ، این فهرستی از خواسته های کلی بنده برای Gta vi بود و اگر بخواهم تمام خواسته هایم را از این بازی بنویسم باید یک سال کامل بدون وقفه تایپ کنم.