وقتی آزی آزبورن(ووکالیست) به خاطر اختلاف سلیقه ی هنریش با تونی آیومی(رهبر و لیدگیتاریست) از بلک سبث جدا شد،طرفدارای بند معظم بلک سبث سخت ناراحت و دلخور شدن.
آزی از هر نظر خاص بود،و اونا فکر میکردن نبودش میتونه به بند ضربه ی بزرگی بزنه.
گروه با آزی واسه ضبط نهمین آلبوم استودیویی شون ۱۱ ماه تمام تو لس آنجلس زندانی بودن،و این روندی بود که تونی ایومی ازش به عنوان "روندی ناامیدکننده و بی پایان" یاد میکرد.
آزی خواستار تغییر در خط مشی گروه و صدای قویتر گیتار بود،اما به نظر میاد بقیه ی اعضا راضی نبودن.
اعتیاد وحشتناکش به مواد مخدر و فروختن روحش به اونا هم از عواملی یاد میشه که ازبورن از بند جدا شد.
آزی آزبورن
با اینحال،تونی دست حضرت مسیح رو بالای سرش دید.
ایومی از طریق شارون آردن(همسر آینده ی آزبورن)به ملاقات رانی جیمز دیو میره.
دیو به تازگی از بند جذاب ریچی بلکمور دوست داشتنی یعنی "رینبو"یجورایی اخراج شده بود و این فرصت خوبی بود که بازگشت جذابی با بند بلک سبث به دنیای موسیقی داشته باشه.
تونی هم که در به در دنبال یه ووکالیست معرکه میگشت،چی از این بهتر؟
رانی در اینباره گفته بود:
"این باید کار سرنوشت باشه،چون ما فورا به هم متصل شدیم."
تونی ایومی و رانی جیمز دیو
این دو عزیز مدتی از طریق تلفن با هم در تماس بودن تا اینکه دیو به لس آنجلس نقل مکان میکنه.
اونها تو اولین ملاقاتشون آهنگ "Children of the Sea" که تونی زمان حضور ازی در گروه خلقش کرده بود رو تکمیل میکنن.
رانی از حضور در گروه خوشحال بود:
"ما خیلی به هم اهمیت میدادیم و میدونستیم میتونیم دوباره اون کار رو انجام بدیم،اونم زیر پرچم گروهی که خیلی موفق بوده."
گروه کم کم باید آماده ی ضبط آلبوم "Heaven And hell" میشد اما ترکیب گروه شرایط وحشتناکی داشت.
بیل وارد(درامر گروه)به دلایل مشکلات شخصی چند ماهی از گروه دور بود،و گیزر باتلر(بیسیست گروه) باید کارهای طلاقش رو انجام میداد.(جالبه بدونید تونی به خاطر این قضیه یه مدت گیتار بیس داده دست رانیD:)
کار به جایی رسید که فرانک زاپای گرانقدر به تونی زنگ زد و بیسیست بند خودش رو به ایومی پیشنهاد داد،اما تونی فقط گیزر رو میخواست و نهایتا هم به خواسته اش رسید و گیزر به همراه گئوف نیکلوز فقید(کیبوردیست) برگشت.
گیزر باتلر
بیل وارد معتقد بود گروه وارد دوران جدیدی شده و از این اتفاق کمی ناراضی بود:
"heaven and hell برای من یک نقطه ی عطف نبود،این سرآغاز یک گروه جدید بود و من نمیدونستم اصلا تو چه گروهی هستم...
آهنگ موردعلاقه ی من تو این آلبوم آهنگ بلوز Lonely Is the Word بود.
این نسبت به آهنگای دیگه به نظر واقعی میرسید."
بیل وارد
آلبوم در پاریس و در استودیوی Miami's Criteria Studios و به کمک مارتین بیرچ(پرودوسر آلبومهای رینبو) ضبط شد و تونی ایومی معتقد بود اونها چیز خاصی خلق کردن:
"آزی با ریف می خواند.فقط به"iron man"گوش دهید،نکته ی من را متوجه خواهید شد:خط ملودی آوازی او ملودی موسیقی را کپی می کند.هیچ ایرادی در این مورد وجود نداشت،اما رانی دوست داشت در ریف به جای آن آواز بخواند،ملودی متفاوت با موسیقی داشته باشد که از نظر موسیقیایی درهای بیشتری را باز می کند.من نمی خواهم به نظر برسد که دارم آزی رو میکوبانم،اما روش رانی باعث شد راه جدیدی برای بینش من ایجاد شود..."
در نهایت آلبوم در سال ۱۹۸۰ در انگلستان و آمریکا منتشر شد و بزرگترین موفقیت تجاری گروه تا اون زمان رو رقم زد.
۱۰۰۰۰۰۰ نسخه از آلبوم در ایلات متحده فروخته شد و آلبوم در آمریکا موفق به دریافت گواهی پلاتینیوم شد.
آلبوم از نگاه هنری هم موفقیت چشمگیری رو به همراه داشت.
بعضی از منتقدا معتقد بودن حضور دیو گروه رو "به طرز جبران ناپذیری تغییر داد" و رولینگ استونز میگفت:
"گر چه دیو میتونست جزو بهترین اونها بشه،اما گروه هیچوقت دیگه اون گروه سابق نمیشه."
تونی درباره ی شرایط سخت رانی در زندگی نامه اش توضیح میده:
"ما اجراهای بزرگی انجام می دادیم و برای رونی دشوار بود که برود و جلوی افرادی که آزی را ده سال در آن نقطه دیده بودند،بایستد.برخی از بچه ها از او متنفر بودند و آنها فریاد می زدند:"آزی،آزی!"اما سرانجام رونی آنها را برد."
آلبوم تاثیر کمتری نسبت به آلبومهای بلک سبث در دوران آزبورن روی هنرمندای آینده داشت،اما اینطور نیست که تاثیرگذار هم نباشه.
زک وایلد و دیو گرول از جمله هنرمندایی هستن که به این آلبوم علاقه ی زیادی دارن.
لینک دانلود آلبوم(فایل زیپ)-حجم:۵۷ مگابایت:
https://s18.picofile.com/file/844025...
امیدوارم از شنیدنش لذت ببرید.
منابع:
ویکی پدیا