مطلب ارسالی کاربران
معرفی 50 شخصیت برتر تاریخ بازی های ویدئویی (رتبه 21 )
21- Gordon Freeman
Half-Life/1998
(وقتی که سکوت با مفهوم ترین کلمه می شود)
"او بعد از گرفتن مدرک Ph.D. از دانشگاه MIT ، و مایوس شدن از روند کند تحقیقات در موسسه ای که در آن کار میکرد ، از طریق یکی از استادانش در Black Mesa Research Facility که یک موسسه تحقیقاتی سری بود استخدام شد. در یکی از روزهای عادی کاری، بر اثر یک اختلال، دروازه های دنیای Xen به زمین باز شد و موجودات فضایی وارد این سازمان شدند. او برخلاف دیگر همکارانش که در اتاق ها خود را از ترس محبوس کرده بودند به مقابله با این موجودات پرداخت. علاوه بر آن، تیم نظامی ِ فرستاده شده برای پاکسازی و نابودی موجودات فضایی و پرسنل این سازمان، Gordon Freeman را در راس اهداف خود قرار داد. او با کمک عده ای از دانشمندان به Xen تلپورت میشود و رهبر موجودات فضایی را از بین میبرد اما در نهایت با G-Man مرد مرموزی که در تمام مدت او را زیر نظر داشته ملاقات میکند. G-Man او را به خلسه میبرد و بیست سال بعد در شهری که توسط یک رژیم زمینی-فضایی اداره میشود رها میشود تا با عضویت در گروه Resistance ، برای نجات زمین تلاش کند. مبارزه ی Freeman همچنان ادامه دارد."
اما این داستان ِ بازی نیست که او را یک خاص به تمام معنا میکند چون نجات زمین، هدف قهرمانان دیگری هم بوده است. شاید Gordon Freeman و دنیایش، حال و هوای دیگری دارد. نداشتن ِ Cut Scene باعث میشود دنیای Freeman را همیشه از چشمان او ببینیم و نه از زاویه ای دیگر و این باعث یگانگی بیشتر بازیباز با این کاراکتر شده است. او حرف نمیزند، و ما جای او حرف میزنیم و فکر میکنیم و خبری از دیالوگ های قهرمانانه نیست. او در آن روز ِ کاری که همه چیز به هم ریخت، نه قصد داشت کاری فراتر از آنچه میبایست انجام دهد نه از قهرمان بازی خبری بود. او ذره ای فراتر از یک انسان عادی نیست. او حتی آموزشهای نظامی هم ندیده است و گذشته ی منحصربفردی ندارد اما سعی میکند تاثیرگذار باشد. نه عضلانی ، نه چهره ی جذاب ، نه قدرتهای خارق العاده ... هیچ کدام در Gordon Freeman جایی ندارند. او بسیار شبیه به همه ی ماست. او ما هستیم ، و ما Gordon Freeman.