شهرزاد سریالی که باید دیده شود...
در حالی که صداسیما پروژه های الف ویژه ش یک به یک شکست میخورند و کفگیرشون به ته دیگ رسیده این نمایش خانگی بود که با شهرزاد جولان داد در این مدت....شهرزاد ملودرام عاشقانه که ازطریق همین عشق خیلی ظریف به مسائل سیاسی کشور در زمان کودتا و دکترمصدق می پردازد...شهرزاد خیلی ماهرانه ناقد فرهنگ و باور های غلطی ست که هنوز در جامعه موندگار شده و همین علت باعث شده بتونیم او را به همین اکنون هم ربط بدیم...سریال ناقد سیاستی ست که برای منافع اربابان مردم عادی رنج میکشن...داستان پر کشش و ساختاری محکم داشت...برای اولین بار می دیدیم که شخص مرتبط با دربار پهلوی فردی خاکستری هست نه یک فرد مطلق سیاه, چیزی که در تاریخ سریال سازی ایران سابقه نداشت...شخصیت ها بجا بودند چیزی و کسی اون وسط اضافی نبود به جز دو نقش(امیر حسین رستمی و نامزدش که بازیهای بدی هم داشتن)
چیزی که ما در سریال های ایرانی می دیدیم این بود که به یکباره پیچش عجیبی در فیلمنامه اتفاق میوفتاد بدون هیچ منطق خاصی... اما در شهرزاد اتفاقات روی مسیر درستی شکل میگرفت به جز(روی کار آمدن نصرت بردار حشمت که بنظر من این تغییر کمی هضمش برای مخاطب سخت بود)
سه قسمت بین قسمتهای ٢۰تا ٢٨ اضافی بود ...و اگر سریال را ٢۶ قسمتی میکردن بسیار بهتر میشد... سریال ضرباهنگ خوبی داشت به طوری که مخاطبانش رو تا پایان سریال علاوه بر حفظ, به شکل باور نکردنی گسترش داد...مثلث عشقی این سریال پاک موند
دقیقا بر خلاف سریالهای ترکی...مثلث شهرزاد کثیف نشد چون خیانتی در کار نبود...
اما بازیها:
استاد نصیریان(بزرگ آقا): این حرف قطعا درست هست که میگن یک پدرخوانده بومی و ایرانی ساخت...نصیریان هر چه در این ۶۰ سال جمع کرده بود رو یکجا در این نقش استفاده کرد او از تک تک عضلات صورتش بازی گرفت(قطعا یکی از بهترین بازیهای تاریخ بازیگری ایران رو ارائه داد استاد)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ترانه علیدوستی(شهرزاد): علیدوستی یک شخصیت زن جدید وارد واژگان سریال سازی ایران کرد...زنی که باسواده...محکمه...زیر بار حرف زور گه گداری نمی ره...ولی خیلی ظریف و لطیف هست که شکسته میشه..احساس داره...منطقی هست ولی بحث عشق که میاد وسط شل میشه...قطعا فقط ترانه علیدوستی می توانست شهرزاد باشه
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
شهاب حسینی(قباد): او شخصیت دوست داشتنی ساخت برای مخاطب..به معنای واقعی کاراکترهست نه تیپ...او شهرزاد را نیمه گمشده خود می بینه و گنج مهربانی درونش شکوفا میشه..ولی اتفاقات بر وفق مرادش نیست که این از بی عرضگی خودش هست...شهاب به خوبی افت و خیز های قباد را در اختیار مخاطب قرار داد
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
مصطفی زمانی(فرهاد): جوان ادبیاتی و مصدقی ما رو تا حدودی در آورده زمانی...حداقل دینش رو به دیالوگ های سخت و شعرهای طولانی را ادا میکند...حسش موقع شعر گفتن خوبه...او موقعی که سرکار هست خوبه ولی هیچوقت بازیش در خانه و در خانواده خوب نبود...در کل برای خود مصطفی زمانی میشه گفت پیشرفت بود
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
پریناز ایزدیار(شیرین):او پا به پای بزرگان فیلم جلو میاد و این نکته مثبتی برای ایزدیاره...نقشش خیلی افت و خیز خاصی نداره و همیشه یک حس داره همیشه در حال غر زدن و گریه ست...که او هم به خوبی از پس این کار بر میاد
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ضمنا نباید از صدای محبوب محسن چاووشی گذشت که قطعا با قطعه هایی که خوند باعث ایجاد موج مثبت برای سریال شد بخصوص قطعه کجایی عزیزم؟
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
در کل این سریال نمره قبولی گرفت...و شد پرفروش ترین و با کیفیت ترین سریال نمایش خانگی و شاید بهترین سریال چندسال اخیر ایران و این موضوع باید چیزی فراتر از تلنگر به صداسیما باشد...شهرزاد ١٨میلیاردی در شبکه نمایش خانگی که مخاطبان کمی داره با معمای شاه ۶۰میلیاردی بهمراه طیف گسترده تر جمعیت مخاطبان تلویزیون به نسبت شبکه نمایش خانگی مقایسه میشه.... چه از لحاظ فنی , داستانی و چه از لحاظ دیده شدن قابل قیاس نیستن...