طرفداری | بازی ویدیویی رایگان UFL اکنون برای ایکسباکس سری ایکس، پلیاستیشن 5 و ویندوز منتشر شده است و دلایل زیادی برای هیجانزده بودن در مورد آن وجود دارد.
تاکنون، بازار بازیهای فوتبال همیشه در انحصار دو شرکت بزرگ، EA Sports و Konami بوده است. رقابت تنگاتنگی بین این دو شرکت وجود داشت. در دهه 2010، EA Sports با سری بازیهای FIFA به موفقیت چشمگیری دست یافت.
فیفا، اگرچه به عنوان یک برند محبوب شناخته میشد، اما همچنان از انتقادات به دور نبود. عدم خلاقیت و امکان خرج کردن بیرویه پول واقعی در بازی برای خرید آیتمهای مختلف، از جمله این انتقادات بود. تغییر نام فیفا به EA FC نیز نتوانست به طور قابل توجهی به بهبود وجهه این بازی کمک کند.
در همین حال، Konami نیز با تغییر نام سری بازیهای Pro Evolution Soccer به eFootball در سال 2021، سعی کرد تا تغییراتی در این سری ایجاد کند. اما نسخهی اولیه eFootball به دلیل گرافیک و گیمپلی ضعیف، با انتقادهای زیادی روبرو شد.
یک فرصت بینظیر در بازار ایجاد شده است. شرکت Strikerz Inc در شش سال گذشته مشغول توسعه یک رقیب قدرتمند برای دو بازی مذکور بوده است. در نهایت امروز بازی UFL آماده است تا در سراسر جهان عرضه شود و این بازی به صورت رایگان برای کنسولها و پلتفرمهای مختلف در دسترس خواهد بود.
نشریه GOAL به طور انحصاری با یوجین نشیلوف، مدیر عامل شرکت UFL، مصاحبهای انجام داده است تا در مورد این بازی رایگان و قوانین منصفانه آن، چگونگی مشارکت کریستیانو رونالدو به عنوان سفیر و سرمایهگذار و سایر موضوعات مرتبط صحبت کند.
بازی UFL از فیفا و PES الهام گرفته است
کریستیانو رونالدو در بازی UFL
تصمیم برای ساخت یک بازی دیجیتالی فوتبالی از صفر، تصمیمی عجولانه نبوده است. نشیلوف صراحتاً بیان کرد که برای تحقق UFL، شرایط خاصی باید مهیا میشد. او در پاسخ به این سوال که چه چیزی الهامبخش ساخت UFL بوده است، گفت:
صادقانه بگویم، این ترکیبی از عشق مشترک ما به فوتبال و فرصت تجاری بود. من خودم مدتهاست که در صنعت بازیهای ویدیویی حضور دارم و هرگز تصور نمیکردم که روزی روی یک بازی شبیهساز فوتبال کار کنم. من از دوران کودکی فوتبال بازی میکردم و از سال 1996 یا 1998 بازی فوتبال را دنبال میکنم.
آن زمان هشت ساله بودم. فکر میکنم این دو عامل اصلی بودند. ما به عنوان بازیکن، نه توسعهدهنده، این بازیها را تجربه کردهایم و در طول زمان احساس کردیم که تغییرات چندانی در آنها ایجاد نمیشود، در حالی که بازیهای دیگر ژانرها دائماً در حال تغییر هستند.
بازیهای تیراندازی و اکشن همگی در حال تحول هستند. رقابت اصلی بین رقبای ما بیشتر بر سر لایسنسها متمرکز شده است. بنابراین، با توجه به تجربه ما در صنعت بازیسازی، احساس کردیم که میتوانیم ایدههای جدیدی را از نظر گیمپلی و مدل تجاری به این صنعت بیاوریم. فکر میکنم این نقطه آغاز ما بود.
رقابت با EA FC با مدلی شبیه به Fortnite
بازی UFL
دو پیام اصلی که از صحبتهای اخیر نشیلوف دریافت کردیم، تاکید بر اهمیت جامعه بازی و جنبه «منصفانه بودن» بازی است. به عبارت دیگر، فضای کافی برای یک ناشر جدید وجود داشت تا با ارائه یک تجربه بازی منصفانه و ایجاد یک جامعه قوی، جایگاه خود را در این بازار تثبیت کند. نشیلوف ادامه داد:
میخواهیم با مدلی شبیه به Fortnite یا League of Legends با eFootball و FC 25 رقابت کنیم، جایی که بازی کاملاً رایگان است و در هر زمان قابل دسترسی است. بازی دارای فصلهای مختلف است. گیمرها میتوانند در هر زمانی به آن بپیوندند و این باعث میشود بازیکنان قدیمی برتری خاصی نداشته باشند.
ما یک سیستم خاص داریم که حریفان را بر اساس مهارت و قدرت تیم شما انتخاب میکند. علاوه بر این، ما به طور گسترده روی بهروزرسانیهای مداوم و زنده بازی کار میکنیم. این یعنی ما یک محصول قدیمی نیستیم که نیاز به بهروزرسانیهای سالانه داشته باشد.
ما بهروزرسانیهای منظم ماهانه یا دو ماهانه انجام خواهیم داد. همچنین، همکاریهایی با برندها و چهرههای بزرگ در حوزه ورزش، فوتبال، رسانه و اینفلوئنسرها خواهیم داشت. ما دائماً حالتهای جدیدی به بازی اضافه میکنیم، آنها را آزمایش میکنیم و در صورت نیاز حذف یا بهبود میبخشیم.
تریلری رسمی بازی UFL
ما یک سرور دیسکورد فعال داریم، در شبکههای اجتماعی فعال هستیم، نظرسنجی برگزار میکنیم و به طور مداوم با بازیکنان در ارتباط هستیم. دیدگاهها و خواستههای آنها برای ما بسیار مهم است و در توسعه بازی به آنها توجه میکنیم.
هدف اصلی UFL این است که به یک تجربه بازی جدید و گستردهتر تبدیل شود. برخی از ویژگیهایی که بازیکنان منتظر آن هستند، مانند حالتهای آفلاین، در دست توسعه هستند. اما در حالت کلی، هسته اصلی UFL این است که شما بتوانید باشگاه مجازی خودتان را بسازید، چند بازیکن اولیه دریافت کنید و سپس تیم خود را بسازید و در رقابتها شرکت کنید.