مطلب ارسالی کاربران
معرفی بازی Mount and Balde II: Bannerlord ؛ یک بازی استراتژیک در سبک وار گیم
درباره بازی:
Mount & Blade II: Bannerlord یک بازی ویدئویی اکشن نقش آفرینی استراتژیک است که توسط TaleWorlds Entertainment توسعه یافته و منتشر شده و توسط Prime Matter مشترک منتشر شده است. این یک پیش درآمد برای Mount & Blade: Warband است، که یک توسعه مستقل برای بازی Mount & Blade در سال 2008 است. فیلم Bannerlord 210 سال قبل از سلف خود با فضایی الهام گرفته از دوره مهاجرت اتفاق می افتد. Bannerlord در سال 2012 معرفی شد. صفحه استیم برای بازی در اواخر سال 2015 ایجاد شد. در سال بعد، TaleWorlds شروع به انتشار یادداشت های هفتگی توسعه دهندگان کرد که جزئیات عناصر بازی را شرح می داد. نسخه دسترسی زودهنگام بازی در 27 مارس 2020 منتشر شد و به سرعت به بزرگترین راه اندازی سال در Steam تبدیل شد و نزدیک به 250000 بازیکن همزمان در Steam به دست آورد. این بازی برای مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری X/S در 25 اکتبر 2022 منتشر شد. |
گیم پلی:
Mount & Blade II: Bannerlord یک بازی نقش آفرینی استراتژیک/اکشن است. مقدمه اصلی گیم پلی بازی مانند ورودی های قبلی این سری است: بازیکن گروهی از سربازان تشکیل می دهد و ماموریت ها را بر روی نقشه مبارزاتی بالای سر انجام می دهد، با نبردهایی که در میدان های نبرد انجام می شود که به بازیکن اجازه می دهد شخصاً در کنار سربازان خود وارد نبرد شود. . با این حال، Bannerlord شامل پیشرفت های قابل توجهی در عناصر متعدد گیم پلی است
محاصره ها در Bannerlord استراتژیک تر از Warband هستند. بازیکن ممکن است انواع مختلفی از موتورهای محاصره را بسازد و به صورت استراتژیک آنها را قبل از شروع نبرد به منظور هدف قرار دادن بخش های خاصی از استحکامات دشمن قرار دهد. در نقشه کمپین بالای سر، بازیکن میتواند دیوارها را بمباران کند و احتمالاً شکافهایی ایجاد کند که پس از شروع نبرد میتوان از آنها استفاده کرد. برای جلوگیری از بمباران های طولانی مدت در نقشه نبرد، فقط مرلون ها، دروازه ها و موتورهای محاصره در طول نبرد واقعی قابل تخریب هستند. طراحی قلعه ها و شهرهای مدافع به نفع مدافعان در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، سوراخ های قتل اغلب در نقاط کلیدی قرار دارند که به مدافعان اجازه می دهد تا تعداد زیادی از مهاجمان را قبل از اینکه بتوانند دروازه ها را بشکنند، قتل عام کنند.
Bannerlord دارای پیشرفت های متعددی در روابط بین شخصیت ها است. بازیکن میتواند از یک سیستم گفتگوی پیشرفتهتر برای متقاعد کردن شخصیتهای غیربازیکن برای انجام کارهایی که میخواهد استفاده کند. در حین مکالمه با یک شخصیت، بازیکن باید یک نوار پیشرفت را با فشار دادن موفقیت آمیز استدلال های خود پر کند. اگر نوار پر شود، شخصیت به بازیکن تسلیم می شود. اگر شخصیت به تنهایی تسلیم جذابیت نشود، بازیکن می تواند از سیستم مبادله ای بازی برای رشوه دادن به شخصیت استفاده کند. این سیستم همچنین برای معاملات منظم بین بازیکن و بازرگانان استفاده می شود. اگر بازیکن مکررا نتواند شخصیت را متقاعد کند، معامله ممکن است غیرممکن شود و رابطه بین آنها تأثیر منفی بگذارد. همچنین می توان از سیستم متقاعدسازی برای خواستگاری و ازدواج با شخصیت ها استفاده کرد. در حالی که Warband به شخصیتها اجازه ازدواج میدهد، بازیکن ممکن است در Bannerlord از همسر خود نیز بچههایی داشته باشد. اگر شخصیت بازیکن بمیرد، یکی از فرزندان آنها می تواند سربازان و فیف های آنها را به ارث برده و شخصیت بازیکن جدید شود.
Bannerlord مانند Warband دارای یک جزء چندنفره است که به بازیکنان اجازه میدهد در نقشهها و حالتهای مختلف بازی با یکدیگر درگیر شوند. همانطور که در Warband، چند نفره Bannerlord محدود به مبارزات است و جدا از کمپین است، اگرچه توسعه دهندگان علاقه خود را برای اضافه کردن چند نفره به کمپین از طریق محتوای قابل دانلود پس از انتشار ابراز کرده اند. سربازی که می خواهند به عنوان بازی کنند. کلاس ها به سه دسته پیاده نظام، رشته ای و سواره نظام تقسیم می شوند. هر طبقه دارای عناصر مثبت و منفی است که به طور کلی از عناصر مثبت و منفی جناح خود تأثیر می پذیرد. بازیکنان کلاس ها را با استفاده از یک سیستم امتیاز انتخاب می کنند که جایگزین سیستم پولی Warband می شود.
|
داستان بازی:
Mount & Blade II: Bannerlord در قاره خیالی Calradia، 173 سال قبل از Mount & Blade: Warband، در دوران افول امپراتوری Calradic و تشکیل پیشینیان گروههایی که در Warband ظاهر میشوند، میگذرد. سقوط امپراتوری Calradic مشابه سقوط امپراتوری روم در دوره مهاجرت و تشکیل قلمروهای خاورمیانه، شمال آفریقا و اروپا در قرون وسطی اولیه است. زرهها، لباسها، اسلحهها و معماری هر جناح از همتایان واقعی آنها از سالهای 600 تا 1100 پس از میلاد الهام گرفته شده است.
شامل هشت جناح یا پادشاهی بزرگ است که هر کدام از چندین قبیله و گروه های کوچک رقیب با اهداف خاص خود تشکیل شده اند. امپراتوری Calradic، مبتنی بر یونان، روم و بیزانس، زمانی مالک حجم عظیمی از Calradia بود، اما از آن زمان با تهاجم سایر مردمان و شروع یک جنگ داخلی سه جانبه تضعیف شده است. جناح شمالی Calradic معتقد است که سنا باید امپراتور را انتخاب کند، جناح Calradic جنوبی معتقد است که بیوه آخرین امپراتور باید ملکه شود و جناح Calradic غربی معتقد است که ارتش باید امپراتور را انتخاب کند. جناح های Calradic همگی از تعادل سواره نظام سنگین (شامل کاتافراکت)، نیزه داران و کمانداران استفاده می کنند. ولاندیان ها مردمی فئودالی هستند که در سواره نظام سنگین تخصص دارند. آنها بر اساس پادشاهی های قرون وسطایی اروپای غربی، به ویژه نورمن ها، وندال ها و گوت ها هستند. استورژی ها که در جنگل های شمالی واقع شده اند، در پیاده نظام تخصص دارند و عمدتاً از وایکینگ ها و روس ها الهام گرفته اند. آسرای های صحرای جنوب در تاکتیک های سواره نظام و پیاده نظام ماهر هستند و بر اساس اعراب جاهلی ساخته شده اند. خزایت ها، مردمی عشایری که در استپ شرقی ساکن هستند و در تیراندازی با کمان متخصص هستند، بر پایه هون ها، آوارهای پانونی، گوکتورک ها، کیپچاک ها، خزرها و مغول ها هستند. آنها در کمین و جنگ چریکی تخصص دارند.
|