اول از همه بگم من اوریجین رو کمتر از نصف بازی کردم و اودیسه رو اگر دی ال سی هاش رو حساب نکنیم تقریبا 70% درصد رفتم و نسخه های قبلی رو هم کلا بلک فلگ رو بازی کردم
اینا مشکلاتی بود که من توی بازی دیدم اگر نظرتون رو بگید ممنون میشم
.
1-
یه مثال می زنم:
جلوی خط حمله ای متشکل از مسی_رونالدو_نیمار شما خط دفاع یک نفره ی اربلوا رو می زارید یا خط دفاع 5 نفره شامل بهترین بازیکنان تاریخ؟
در میانه ی جنگ های پلوپوننزی که هر شهر به عنوان یک دولت جداگانه فعالیت می کرد و درگیری بسیار بود، کدام عقل سلیمی باور می کنه نیرو های دفاعی روی دیوار های شهر آتن به آن بزرگی را کلا 20-30 نفر سرباز تشکیل بدهد؟ یکی از مشکلات اسسین با وجود داستان بازی که یک جنگ عظیم رو روایت می کنه و البته خنده دار هم هست کم بودن نیرو های داخل شهر هاست. اگر کل آتن را بگردید شاید به زور 100 سرباز داخل این شهر پیدا کنید. انتظار از والهالا این هستش که تعداد نیرو های داخل شهر ها، قلعه ها و پیاگاه ها رو افزایش بدن.
2-
فرض کنید شما در بازی اودیسه یک لباس مخصوص اسسین ها( حشاشین) رو پوشیدین و فکر می کنید الان پنهانی دارید میرید سراغ دشمن، یهو اون وسط یکی داد می زنه الکسیوس/کاساندرا. اساسا هم حال آدم گرفته میشه و هم خنده داره. اگر قراره ما پنهانی بریم سراغ دشمن خب چرا باید حتی در دوردست ترین شهر ها هم مردم اسم شخصیت بازی رو با صدای بلند فریاد بزنن؟به جز اون در طول کات سین های بازی و صحبت با NPC ها بازی خود به خود کلاهخود یا پوشیه ی صورت شما رو برمیداره. پس اساسا چرا باید از این وسیله توی بازی استفاده بشه؟
3-
اسلحه های بی استفاده.
توی بازی به جایی می رسیم که عملا فروشگاه ها دیگر استفاده ای ندارن. چون عملا وسایل داخل فروشگاه ها همه جا مثل همه و چیز تازه ای برای فروش ندارن و تنها به درد اپدیت وسائل می خورن.از طرفی هم من 15 تا اسب به چه دردم میخوره؟ آیا بهتر نیست مثلا اسب هایی که نمی خواهم رو بفروشم؟
از سوی دیگه وسائل شما هم هیچ استفاده ای ندارن. مثلا شما تیغه ی زمان رو دارید استفاده می کنید(رنگش آبیه و فکر کنم مال دی ال سی ها باشه). تفاوت این تیغه با تیغه ی کرونوس که اتشین هست چیه وقتی جفتش عملا یک کار می کنه؟ یا مثلا شمشیر مدوسا چه فرقی با شمشیر پرسئوس داره؟ نیزه ی سه شاخه ی پوزیدون چرا باید در مورد استفاده با نیزه ی هرمس چیه؟ ایا اسب تک شاخ و پگاسوس و اسب آتشین کاملا شبیه به هم هستن؟
به نظر من باید روی نحوه ی استفاده از وسائل کار بشه.مثلا وسائلی که نام بردم، می شد به شخصیت این قابلیت رو داد که در موقع استفاده از نیزه ی هرمس سرعت بیشتری داشته باشد، یا در موقع استفاده از تیغه ی زمان سرعت دشمنی که بهش ضربه می زنید کم بشه، می شد قابلیت شمشیر مدوسا این باشه که دشمن پس از مرگ به جای این که روی زمین بیوفته تبدیل به سنگ بشه. اساسا وقتی چیز های به این جذابی می سازن استفاده ازشون هم باید جذاب باشه. چرا نشه با تک شاخ به سمت دشمن رفت و اونو کشت یا چرا نشه با پگاسوس پرواز کرد؟؟؟؟
در مورد زره ها هم همین وضعیت صدق می کند. شما با پک کامل اسب و زره اتشین اگر برید داخل اتش باز هم می سوزید و جونتون کم میشه :(
این سه اسلحه ای که می بینید فقط یکیشون قدرت داره. چرا باید درحالی که از نیزه ی پوزیدون یا تیغه ی کرونوس استفاده می کنیم نتونیم از قدرتشون استفاده کنیم
4
نپرداختن درست به نیرو ها.
چیزی که باعث شد من به شخصه به ارتش های یونانی علاقه مند بشم نیزه های بلند آن ها بود که گاه به 2 و نیم تا 3 متر نیز می رسیده است. اما در بازی هیچ خبری از وسیله ی خاص نبود و عملا اسلحه های یونانیان وسایلی عادی بودند. در جنگ ها هم هیچ خبری از نیروی سواره نظام نبود و عمل دو گروه مثل احمق ها به هم دیگر یورش می بردند بدون هیچ برنامه ای.
در فیلم هایی که درمورد جنگ های صلیبی و عصر های بعدی آن در مورد ارتش های اروپایی به خصوص انگلیس و فرانسه وجود دارد پرداختن زیاد تر به نیروی سواره نظام هست. اگر این امکان وجود داشته باشه که ارتش سواره نظام وارد بازی بشه قطعا جلوه ی خاصی به بازی می بخشه.
مورد دیگه این که پس ارتش خودمون به چه دردی می خوره؟ توی اودیسه من نزدیک به 300 سرباز رو جذب کردم ولی عملا به جز 10 نفر از اون ها بقیشون به هیچ دردی نمی خورن. اگر امکانش باشه از سربازانی که جذب می کنیم به عنوان ارتش استفاده کنیم بازی خاص تر میشه. در بخش اول گفتم اگر امکانش بشه تعداد سربازان بیشتر بشه. با توجه به این که ایور در والهالا فرمانده یک قبیله هستش میشه با سرباز هایی که جذب می کنیم شهر های جدید رو فتح کنیم. از دیگر امکانات تایید شده ی بازی آپدیت شهر تحت حاکمیت ایور هستش. میشه قلعه ها و وادوات دفاعی شهر ها رو اپدیت و شخصی سازی کرد و پروژه های محاصره و فتح قلعه ها رو تماشا کرد یا خودمون انجامش بدیم.
5
بالا بردن هوش مصنوعی و بالابردن سطح مپ.
یه صحنه خنده داری که من توی بازی دیدم این بود.
یه پایگاه جنگی متعلق به اسپارت ها به سمت شهر آتن با این وجود تمام ادوات حمله به سمت مخالف شهر قرار داشت و این خنده دار بود. از این صحنه ها در بازی بسیار بود.بخش اول رو که دوباره در نظر بگیریم میشه با بالابردن هوش مصنوعی و در عوض ضعیف تر کردن نیرو زندگی دشمن نبردی سخت تر و در عوض کوتاه تر رو ایجاد کرد. خیلی جالب نیست که تو کلا 10 تا سرباز رو بکشی از دیوار قلعه رد بشی و به فرمانده برسی و در عوض مجبور باششی 300 تا ضربه به طرف بزنی تا بمیره.
میشه در عوض تعداد سربازان رو بیشتر کرد، مدت زمان رسیده به فرمانده رو بیشتر کرد ، در عوض جون فرمانده و سربازان کمتر بشه ولی فرمانده بتونه ضربات رو دفع کنه. به جز چند مورد جزئی من خیلی کم دیدم یه فرمانده دشمن مانع از ضربه زدن من به خودش بشه.
6-
واقعی تر کردن خدایان و موجودات اساطیری
یونان باستان و داستان های اساطیری آن پر از موجودات مختلف خوب و بد است. ساتیر ها(فان ها)، سنتور ها، گورگون ها، شیر دال ها، افیتاروس، الهه های سرنوشت، الهه های انتقام، هارپی ها، سیرن ها، شیمر ها، هایدرا ها، و ..... در این میان اما از حداقل موجودات اساطیری آن هم به عنوان دشمن استفاده کردند. می شد در کنار اسب ها یک شیردال هم اضافه می کردند، ای در بازی با استاد اکثر قهرمانان یونانی، یعنی کایرون سنتور برخورد می کردیم و چیز هایی از او می اموختیم.
در بازی جزیره ی هایدرا داشتیم ولی موجودی به نام هایدرا نداشتیم. آیا نمی شد وقتی در دی ال سی یک سایکلاپس جدید اضافه کردند به جایش یک هایدرا به جزیره ی هایدرا اضافه می کردند؟ در جنگ ها و در کنار رودخانه های هم جای ساتیر ها و الهه های جنگل و آب به شدت حس می شد.
در مورد خدایان هم که فکر می کنم اکثر کسایی که دی ال سی این بازی رو بازی کردن و از طرفی به خدایان یونانی علاقه داشتن حسای از بازی نا امید شدن. موجوداتی که انگار از دنیای فیلم ترون وارد بازی شدن. حتی بعضی فیلم ها رو که می دیدم بعضی چیز ها که داخل الزیوم وقتی از بین می رفت صدای قطع برق یک سیستم برقی در عصر کنونی به گوش می رسید. خدایان کمترین شباهتی به چیز هایی که در موردشان گفتته شده ندارن و همه ی این ها حال من یکی رو که گرفت.
اگر باز چیزی یادم افتاد اضافه می کنم