استرا تایمبهروز وثوقی تا قبل قیصر که استاد اسماعیلی جای او گویندگی کرد با اون مونولوگ ها و تک گویی های محشر با لهجه ناب تهرانی اش که میراث فرهنگی تاریخ این مملکت شده در حد آپاراتی سینما بود (گویی که چند تا نقش اول و چندم فیلمهای ضعیف سینما هم با دوبلور دیگر یا گاها صدای خودش هم بازی کرده بود که شکست کامل بود) تا قبل قیصر در در اصل در پشت صحنه فیلمهای درجه 3 در نقشهای درجه چندم خودش دوبله ضعیف فیلم خارجی کار میکرد! تا اینکه از قیصر دوبلورش شد اسماعیلی و این نظام روزگاره یعنی این روزگاره خان دایی نزنی میزننت و... دیالوگهایی که با صدای اسماعیلی بعد 40 سال هنوز با اون لحن و ادا تکرار و در پوست و استخون مردم رفته و بهروز را هم کرد قیصر سینما!
قیصر
داش اکل
رضا موتوری
سوته دلان
خاک
کندو و. فیلمهای معروف عامه پسند از ماه عسل و همسفر و ممل آمریکایی ... تمام فیلمهای مهم بهروز مال دوبله اسماعیلی و جليلوند بوده که این دو استاد مستدام باشند
گوزنها و تنگسیر تنها دو فیلم خوب و مهم وثوقی هست که خودش صحبت کرده که نیش دار یکی با لهجه و دیگری بدون نیاز به فن بیان و گویندگی یک معتاد بوده!
با این حال وثوقی قطعا یکی از سه بازیگر برتر تمام دوران سینما هست چون او ذاتا آرتیست بود و برای کارش و سینماش از وقتی مشهور شد اهمیت قایل شد و زحمت میکشید گرچه محال هست اجرای مجید سوته دلان او را بدون خلاقیت و نبوغ خیره کنند اسماعیلی متصور شد همان خلاقیت و نبوغی که در مادر برای اکبر عبدی هم مجددا اسماعیلی به کار برد