طرفداری - بازی Amsterdam 1666 تاریخچه پرماجرایی دارد. ساخت این بازی در ابتدا توسط پاتریس دسیلتس تحت نظر شرکت THQ Montreal شروع شد، اما در ادامه شرکت یوبیسافت پس از اعلام ورشکستگی THQ آن را خریداری نمود. پس از این اتفاق، دسیلتس مجبور شد برای تصاحب مالکیت اثر خود تلاش کند و سرانجام در سال 2016 موفق شد حق انحصار آن را به دست بیاورد.
به گزارش سایت VG247، طی مکالمه ای که در کنفرانس Reboot Develop با دسیلتس انجام شد از او در مورد ساخت این بازی در استودیوی اختصاصی خودش که پاناچه نام دارد سوال شد و او چنین پاسخ داد:
قطعا بازی Amsterdam 1666 در آینده ساخته خواهد شد.
شرکت پاناچه در حال حاضر بر روی ساخت بازی تاریخی Ancestors که در سبک مبارزه برای بقا (survival) است فعالیت می کند.
در واقع، بازی Ancestors می تواند زمینه لازم جهت رسیدن به این هدف را برای شرکت پاناچه فراهم کند. Ancestors یک بازی جهان-باز است که در آن، بازیکن به گشت و گذار در جنگل می پردازد و یا از درختان بالا می رود. اگر در مورد بازی Amsterdam 1666 کنجکاو هستید، این بازی شبیه به سری بازی های اسسینز کرید خواهد بود که داستان شیطانی در حوالی سال 1666 در شهر آمستردام را روایت می کند.
در اینجا می توانید ویدیویی از صحنه های اولیه این بازی را مشاهده کنید:
دسیلتس از زمانی که بازی Amsterdam 1666 کنسل شد تاکنون وقت زیادی برای فکر کردن در مورد داستان آن و تغییر در ساختار بازی داشته است. همچنین تکنولوژی نیز دچار تحول زیادی شده است و او نیز هماکنون به بودجه چندانی برای ساخت یک بازی تریپل آ دسترسی ندارد.
دسیلتس در این رابطه چنین اظهار نظر کرده است:
اکنون که به این مسئله فکر می کنم شاید تغییرات کوچکی در این بازی ایجاد کنم. وقتی که پروژه های فعلی را تمام کنم، اگر وقت ساخت بازی Amsterdam 1666 فرا برسد، احتمالا تمام بخش های بازی را از اول خواهم ساخت.