مطلب ارسالی کاربران
تاریخچه Metal Gear (قسمت اول)
Metal Gear
سازنده: Konami
ناشر: Konami – Ultra Games
سبک و مود: اکشن ماجرایی / مخفی کاری – تک نفره
پلتفرم:MSX2 – NES
Commodore64 – Game cube – Mobile – PC – PS2 – PS3 – PSV – X360 – Wii
تاریخ انتشار: ۷ جولای ۱۹۸۷
این بازی، اولین تجربه ی ساخت یک بازی بزرگ برای هیدئو کوجیما بود.او برای این پروژه، یک بازی اکشن را درنظرگرفته بود که ویژگی هایی چون مبارزه های مدرن را درخود جای داده باشد.اما سخت افزار پلتفرم MSX2 (نوعی کامپیوتر) به تعداد اندکی گلوله و دشمن در یک محیط محدود بود که همین دلیلی بر محدود شدن خلاقیت های کوجیما می شد و او احساس میکرد که این محدودیت، مبارزه های طراحی شده برای این بازی را نیز منع میکند.اما او با الهام گرفتن از کتاب و فیلم مشهور The Great Escape، از تمرکز برروی تیراندازی و اکشن خالص گیم پلی دست کشید.در اویل برنامه ریزی ها برای ساخت این بازی، باعنوان “Intruder” (به معنای مزاحم) شناخته میشد که بعدها به چرخ دنده ی فلزی تغییر پیدا کرد.
داستان:اواخر قرن بیستم (سال ۱۹۹۵)، غرب به یک سلاح کشتار جمعی دست یافت که این وسیله در تاسیسات Outer Heaven (یک دولت مستحکم که توسط “مزدوران افسانه ای” در آفریقای جنوبی پایه گذاری شد)، ساخته شد.نیروهای ویژه ی واحد Fox Hound یکی از برترین مامورهای خود بانام Gray Fox را برای نفوذ به این تاسیسات می فرستد تا وضعیت را ارزیابی و تهدید های موجود را خنثی کند.اما FH ارتباط خود را با مامور اعزام کرده اش از دست میدهد، چندروز بعد صدایی از طرف GF ارسال میشود که تنها یک کلمه به زبان می آورد ” Metal Gear…” اما معلوم نبود که چه بلایی برسرش آمده است.حال رییس FH بانام Big Boss، جدیدترین سرباز خود یعنی Solid Snake را به منطقه برای انجام عملیاتی بانام رمز Intrude N313 می فرستد.حال قهرمان قصه ی ما (Solid Snake) باید Gf را پیداکرده و جهان را از تهدید بوجود آمده نجات دهد…
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ec/NES_ME_USA_screenshot.png
گیم پلی: بازی کننده دربازی باید با دیدی از بالا، شخصیت اصلی (SS) را به اطراف حرکت میداد و از مقابله و درگیری رو در رو با محافظان یا دشمنان اجتناب میکرد، اما اگر به دلایلی دیده میشد، بازی برروی Alert Mode میرفت که در این حالت، شخصیت بازی باید از حوزه ی دید دشمنانش میگریخت تا حالت عادی دوباره بازگردد.در بازی نیز راه های گریز متفاوتی در نظر گرفته شده بود که بازی خسته کننده نباشد.گیم پلی بازی دارای نوآوری های بیش از این نیز بود که از میان آنها میتوان به استفاده های مختلف از اسلحه ها را نام برد.metal gear در آن زمان از گرافیک خوبی نیز برخوردار بود که برجذابیت های دیگر بازی می افزود.این عنوان با موفقیت هایش باعث شد که بعد ها به کنسول NES راه پیدا کند و برای ساخت قسمت های بعد آن برنامه ریزی شود.