«بین ستارهای» یک فیلم علمی تخیلی محصول سال ۲۰۱۴ به کارگردانی کریستوفر نولان است که بهخاطر کارش در فیلمهایی مانند «Inception» و «شوالیه تاریکی» شهرت دارد. در این فیلم متیو مککانهی، آن هاتاوی، جسیکا چستین و مایکل کین بازیگران دیگری هستند.
این یک کاوش فکری و از نظر بصری خیره کننده از سفر به فضا، زمان و روح انسان است.
عنوان: بین ستاره ای
سال انتشار: 2014
خلاصه داستان: در آینده ای دیستوپیایی می گذرد که زمین در حال تجربه یک بحران شدید کشاورزی است، داستان گروهی از فضانوردان را دنبال می کند که در جستجوی خانه ای جدید برای بشریت به فضا می روند. کوپر (متیو مککانهی)، خلبان سابق ناسا، باید خانوادهاش، بهویژه دختر جوانش مورف (مکنزی فوی) را ترک کند تا تیمی را از میان کرمچالهای نزدیک زحل هدایت کند و به دنبال سیارات بالقوه قابل سکونت باشد.
خدمه که شامل دانشمندان آملیا برند (آن هاتاوی) و رومیلی (دیوید گیاسی) و کمکهای روباتیک TARS و CASE هستند، به سیارات دوردست در کهکشانی دیگر سفر میکنند و اثرات ذهنآمیز نسبیت را تجربه میکنند، جایی که زمان بسیار کندتر میگذرد. آنها نسبت به زمین همانطور که آنها این دنیاها را کشف می کنند، با شگفتی ها و خطرات ناشناخته روبرو می شوند.
این فیلم به مفاهیم پیچیده علمی مانند جاذبه، کرم چاله ها و بعد پنجم می پردازد، زیرا شخصیت ها با چالش های اکتشاف فضایی و عوارض عاطفی ناشی از عدم بازگشت به خانه بالقوه دست و پنجه نرم می کنند. داستان نه تنها در مورد بقای بشریت بلکه پیوند قدرتمند بین یک پدر و دخترش است.
موضوعات:
- زمان و نسبیت: این فیلم مفهوم اتساع زمان را بررسی می کند، جایی که زمان با سرعت های متفاوتی برای فضانوردان در فضا و آنها در زمین می گذرد و منجر به پیچیدگی های احساسی و روایی می شود.
- تاب آوری انسانی: قدرت روح انسان را در مواجهه با شانس های طاقت فرسا و تلاش هایی که مردم برای اطمینان از بقای گونه ها انجام می دهند را به نمایش می گذارد.
- عشق و پیوندهای خانوادگی: رابطه بین کوپر و مورف یک موضوع اصلی است که بر قدرت عشق و توانایی آن در فراتر رفتن از مکان و زمان تأکید دارد.
- اکتشاف و کشف: "Interstellar" کنجکاوی انسان و انگیزه کشف ناشناخته ها را جشن می گیرد، حتی اگر به معنای به خطر انداختن همه چیز باشد.
استقبال انتقادی: "Interstellar" به دلیل داستان سرایی بلندپروازانه، جلوه های بصری خیره کننده و اجراهای قدرتمندش مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار بهترین جلوههای بصری دریافت کرد و به عنوان یک کلاسیک مدرن در ژانر علمی تخیلی شناخته میشود.
دقت علمی فیلم و کاوش آن در فیزیک نظری، همانطور که توسط فیزیکدان مشهور کیپ تورن توصیه شده است، بسیار مورد توجه قرار گرفته است و «بین ستاره ای» را نه تنها یک فیلم سرگرم کننده، بلکه به یک تجربه فکری مهیج تبدیل کرده است.
«میان ستارهای» فیلمی دیدنی، از نظر احساسی، و از نظر فکری چالشبرانگیز است که داستان علمی تخیلی را با درام انسانی ترکیب میکند و بینندگان را به تأمل در وسعت فضا و عمق احساسات انسانی دعوت میکند.
منتخب نظرات منتقدان برتر جهان در وصف شاهکار نولان
در اینجا نگاهی می اندازیم به آنچه برخی از منتقدان برتر جهان در مورد "Interstellar" گفته اند:
پیتر تراورز، رولینگ استون:
- "در "میان ستارهای"، نولان جسورانه به جایی میرود که تا به حال هیچ فیلمی نرفته است. این حماسه علمی تخیلی ذهنبرانگیز، زمانبرانگیز است که شما را به مکانهایی میبرد که هرگز آرزویش را هم نمیکردید. این یک ماجراجویی تپنده قلب است و داستانی دلخراش پدر و دختری که شما را بند می آورد."
ریچارد روپر، شیکاگو سان تایمز:
- "Interstellar" کریستوفر نولان شاهکار سینمای مدرن است. کاوش فیلم در زمان و مکان نه تنها از نظر بصری خیره کننده است، بلکه از نظر فکری نیز رضایت بخش است. مک کانهی اجرای قدرتمندی ارائه می دهد و هسته احساسی داستان با محوریت خانواده است. چه چیزی این را بیش از یک نمایش علمی تخیلی می کند."
مانوهلا درگیس، نیویورک تایمز:
- «میان ستارهای» نولان تلاشی جاهطلبانه و اغلب الهامبخش برای طرح ایدههای بزرگ درباره سرنوشت بشریت و جایگاه ما در جهان است. در حالی که فیلم خالی از ایراد نیست، مقیاس بزرگ و صمیمیت عاطفی آن باعث شده است که تماشای آن ضروری باشد. فیلمبرداری و موسیقی هانس زیمر به ویژه قابل توجه است."
تاد مک کارتی، هالیوود ریپورتر:
- "Interstellar یک اودیسه فضایی فوق العاده سرگرم کننده، زیبا و قابل تامل است. مدیریت نولان از مواد تاثیرگذار است و ایده های علمی پیچیده را با داستان عاطفی متعادل می کند. سومین گام فیلم ممکن است بینندگان را از هم جدا کند، اما شهرت نولان را به عنوان یک داستان نویس چیره دست تقویت می کند. "
کنت توران، لس آنجلس تایمز:
- "علیرغم برخی ایرادات، "بین ستاره ای" یک دستاورد باشکوه است. مضامین فیلم از عشق و قدرت ارتباط انسانی طنین انداز عمیقی دارد، و بازی ها، به ویژه از مک کانهی و هاتاوی، فوق العاده هستند. تجربه ای غنی از لحاظ بصری و احساسی."
رابی کولین، تلگراف:
- "Interstellar یک دستاورد بزرگ است، یک حماسه علمی تخیلی که در مقیاس کیهانی عمل می کند در حالی که هرگز قلب انسان را از دست نمی دهد. نولان فیلمی ساخته است که هم از نظر فکری جاه طلبانه و هم عمیقاً تکان دهنده است، با موسیقی قدرتمند هانس زیمر. "
این منتقدان به اتفاق آرا «Interstellar» را به دلیل داستان سرایی جسورانه، شکوه بصری و توانایی متعادل کردن ایدههای علمی پیچیده با عمق احساسی ستایش میکنند. در حالی که برخی به ایرادات جزئی اشاره می کنند، اتفاق نظر کلی بر این است که این فیلم یک شاهکار سینمایی مدرن است که هم سرگرمی و هم انگیزه فکری را ارائه می دهد.
مروری بر مراحل اولیه آن و روند زنده کردن فیلم داریم:
مفهوم اولیه:
ایده "بین ستاره ای" از تهیه کننده لیندا ابست و فیزیکدان نظری کیپ تورن نشات گرفت. آنها میخواستند یک فیلم علمی تخیلی بسازند که علم کرمچالهها و سیاهچالهها را بهطور دقیق به تصویر بکشد و در عین حال یک داستان انسانی قانعکننده را نیز روایت کند. Obst پیش از این فیلم «تماس» (1997) را تولید کرده بود که موضوعات علمی را نیز بررسی می کرد.
همکاری با کریستوفر نولان:
کریستوفر نولان که به خاطر سبک داستان نویسی و کارگردانی منحصر به فردش شناخته می شود، به عنوان کارگردان و نویسنده مشترک به پروژه پیوست. نولان و برادرش جاناتان نولان با الهام گرفتن از منابع مختلف، از جمله نظریههای علمی تورن و فیلمهای علمی تخیلی کلاسیک، کار بر روی فیلمنامه را آغاز کردند. برادران نولان قصد داشتند داستانی خلق کنند که نه تنها از نظر بصری تماشایی باشد، بلکه از نظر فکری نیز جذاب باشد.
پیش تولید:
مرحله پیش تولید شامل تحقیقات و آماده سازی گسترده بود. سازندگان فیلم با کیپ تورن مشورت کردند تا از صحت علمی مفاهیم به تصویر کشیده شده در فیلم اطمینان حاصل کنند. آنها همچنین روی طراحی جلوه های بصری منحصر به فرد مورد نیاز برای به تصویر کشیدن کرمچاله ها و سیاهچاله ها به صورت واقعی کار کردند. تیم تولید مکانها را جستجو کردند و مجموعههایی را ساختند، از جمله یک مزرعه ذرت عظیم در آلبرتا، کانادا، برای نمایش زمین آینده دیستوپیایی.
بازیگران:
کریستوفر نولان بازیگران قابل توجهی را جمع آوری کرد و متیو مک کانهی نقش اصلی کوپر را بر عهده گرفت. آن هاتاوی، جسیکا چستین، مایکل کین و مت دیمون نیز در نقش های محوری انتخاب شدند. هدف فرآیند انتخاب بازیگران یافتن بازیگرانی بود که می توانستند به شخصیت ها عمق و احساس بیاورند، به ویژه با توجه به تمرکز فیلم بر روابط انسانی.
عکاسی اصلی:
فیلمبرداری در اواخر سال 2013 آغاز شد. تولید از ترکیبی از جلوه های عملی و CGI برای ایجاد جلوه های بصری خیره کننده فیلم استفاده کرد. آنها در مکانهای مختلف، از جمله ایسلند، از مناظر ماورایی عکس گرفتند تا سیارههای دوردست را به نمایش بگذارند. خدمه همچنین از دوربین های IMAX برای بهبود تجربه همه جانبه فیلم استفاده کردند.
پست پروداکشن:
در پست پروداکشن، تمرکز بر روی تدوین فیلم و نهایی کردن جلوه های بصری بود. برادران نولان از نزدیک با تدوینگران لی اسمیت و پل فرانکلین همکاری کردند تا ساختار روایی فیلم را بسازند و اطمینان حاصل کنند که داستان پیچیده قابل دسترس و از نظر احساسی تأثیرگذار است. موسیقی نمادین هانس زیمر نیز در این مرحله ساخته و در فیلم ادغام شد.
ساخت «بین ستارهای» شامل فرآیندی دقیق، ترکیبی از تحقیقات علمی، جلوههای بصری نوآورانه و داستانگویی قدرتمند بود. دیدگاه کریستوفر نولان، همراه با استعدادهای بازیگران و خدمه، این ادیسه فضایی حماسی را زنده کرد و در نتیجه فیلمی تحسین برانگیز و از نظر تجاری موفق شد.
"Interstellar" به دلیل تعهد خود به دقت علمی و کاوش در اصول و نظریه های مختلف علمی مشهور است. سازندگان فیلم، بهویژه کریستوفر نولان و مشاور علمی کیپ تورن، تلاش آگاهانهای برای پایبندی به قوانین و مفاهیم علمی شناختهشده انجام دادند، در حالی که مرزهای آنچه در قلمرو علمی تخیلی امکانپذیر است را نیز جابهجا کردند.
در اینجا نحوه دنبال کردن و بررسی قوانین علمی فیلم رو باهم کامل برسی میکنین
1. نسبیت و اتساع زمان:
- این فیلم به طور دقیق مفهوم اتساع زمان را به تصویر می کشد که نتیجه نظریه نسبیت اینشتین است. وقتی شخصیتها در نزدیکی یک سیاهچاله یا از طریق یک کرمچاله حرکت میکنند، زمان برای آنها در مقایسه با شخصیتهای روی زمین متفاوت میگذرد. این با تفاوت زمانی قابل توجهی که فضانوردان در سیارات دور و همتایان پیر آنها در خانه تجربه کرده اند نشان می دهد.
2. کرمچاله ها و سفرهای بین ستاره ای:
- "بین ستاره ای" مفهوم نظری کرمچاله ها را بررسی می کند که گذرهای فرضی از فضازمان هستند و دو نقطه دور از جهان را به هم متصل می کنند. کرم چاله ای که در فیلم به تصویر کشیده شده است بر اساس تحقیقات کیپ تورن است و از نظر بصری طراحی شده است تا آخرین درک علمی از شکل ظاهری کرمچاله را منعکس کند.
3. جاذبه و سیاهچاله ها:
- گرانش یک موضوع اصلی است، با شخصیتها نیروهای گرانشی شدید در نزدیکی سیاهچاله Gargantua. این فیلم به دقت جلوه های بصری عدسی گرانشی را به تصویر می کشد، جایی که نور به دلیل گرانش شدید خم می شود و تصاویر متعددی از یک ستاره ایجاد می کند.
4. فیزیک کوانتومی و بعد پنجم:
- فیلم به مکانیک کوانتومی و ایده بعد پنجم می پردازد، جایی که شخصیت ها می توانند به قلمرویی دسترسی پیدا کنند که در آن زمان و گرانش را درک کرده و دستکاری کنند. این مفهوم بسیار تئوری و حدسی است، اما فیلم از آن برای کشف ایده سطح بالاتر وجود استفاده می کند.
5. مکانیک مداری:
- این فیلم به طور دقیق اصول مکانیک مداری را در زمانی که شخصیت ها در فضاپیمای خود حرکت می کنند، به ویژه در طول سکانس های اتصال به تصویر می کشد. این فیلم چالشهای تراز کردن مدارها و دقت مورد نیاز برای سفر فضایی را با رعایت قوانین فیزیک نشان میدهد.
6. تغییرات آب و هوا و علوم کشاورزی:
- در یک نکته علمی زمینی تر، فرض اولیه فیلم، جایی که زمین از یک بحران شدید کشاورزی به دلیل تغییرات آب و هوایی رنج می برد، مبتنی بر نگرانی های دنیای واقعی و پیش بینی های علمی است.
در حالی که «میان ستارهای» آزادیهای خلاقانهای دارد، بهویژه با مفاهیم گمانهزنیتر مانند بعد پنجم، همچنان به دقت علمی در به تصویر کشیدن قوانین و نظریههای شناخته شده متعهد است. همکاری با کیپ تورن تضمین کرد که جنبه های علمی فیلم تا حد امکان معتبر باشد، و «بین ستاره ای» را به ترکیبی نادر از سینمای سرگرم کننده و کاوش علمی تبدیل کرد.
هانس زیمر، آهنگساز مشهور، آهنگی نمادین و مورد تحسین منتقدان را برای "Interstellar" خلق کرد که به یکی از مشهورترین آثار او تبدیل شده است. در اینجا یک نمای کلی از نحوه رویکرد زیمر برای ساخت موسیقی فیلم آورده شده است:
برای شنیدن شاهکار های هانس زیمر روی لینک های زیر کلیک کنید
+ دانلود آهنگ Mountains
+ دانلود آهنگ S.T.A.Y
+ دانلود آهنگ Day One
1. همکاری با کریستوفر نولان:
- زیمر همکاری دیرینه ای با کارگردان کریستوفر نولان دارد و برای چندین فیلم او موسیقی ساخته است. برای «Interstellar»، آنها از نزدیک با یکدیگر همکاری کردند تا مضامین و موتیفهای موسیقی را توسعه دهند که روایت و لحن احساسی فیلم را تقویت کند.
2. درک داستان و مضامین:
- زیمر در فیلمنامه و مضامین فیلم غوطه ور شد. تمرکز داستان بر زمان، مکان و پیوند قدرتمند بین یک پدر و دختر، منظره عاطفی غنی را برای آهنگساز فراهم کرد تا بتواند آن را کشف کند.
3. ایجاد تم اصلی:
- تم اصلی «بین ستاره ای» هم بزرگ و هم صمیمی است. زیمر اغلب از یک موتیف پیانو ساده و تکراری استفاده می کند که نشان دهنده هسته عاطفی فیلم است، به ویژه رابطه بین کوپر و دخترش مورف. این موضوع در طول موسیقی تغییر میکند و با پیشرفت داستان پیچیدهتر و ارکسترالتر میشود.
4. فیوژن الکترونیک و ارکسترال:
- Zimmer به دلیل ترکیب عناصر ارکستر سنتی با صداهای الکترونیکی شناخته شده است. در «بین ستارهای»، او تنظیمهای ارکستری گسترده را با صداهای سنتز شده ترکیب میکند تا منظره صوتی منحصربهفردی خلق کند. این ادغام مضامین فیلم را در مورد مبارزه بشریت برای بقا در آینده ای با فناوری روزافزون منعکس می کند.
5. زمان و مکان در موسیقی:
- مفهوم اتساع زمان در فیلم در موسیقی منعکس شده است. زیمر از تغییرات تمپو و الگوهای ریتمیک برای ایجاد حس گذر زمان متفاوت استفاده می کند، به خصوص در آهنگ هایی مانند «زمانی برای احتیاط نیست». وسعت فضا از طریق صداهای گسترده و جوی منتقل می شود.
6. تیک و ساعت الکترونیکی:
- زیمر با تیک الکترونیکی و صداهای ساعت، عنصر منحصر به فردی را در پارتیتور معرفی کرد که نماد تیک تاک ساعت ماموریت شخصیت ها و گذر زمان است. این موتیف به ویژه در آهنگ "کوه ها" که باعث ایجاد تنش و فوریت می شود، برجسته است.
7. عمق احساسی:
- امتیاز زیمر نه تنها در مورد صداهای بزرگ و کیهانی بلکه لحظات صمیمی است. موسیقی در طول صحنه های احساسی بین کوپر و مورف، با استفاده از تار و پیانو برای انتقال عمق رابطه آنها، قلب را به درد می آورد.
8. ضبط و ارکستراسیون:
- زیمر با یک ارکستر برای ضبط موسیقی کار کرد و مطمئن شد که موسیقی حسی غنی و ارگانیک دارد. ارکستراسیون پویا است، از لحظات آرام و صمیمی تا اوج های دراماتیک در مقیاس کامل.
9. یکپارچه سازی طراحی صدا:
- موسیقی در "Interstellar" به طور یکپارچه با طراحی صدای فیلم ادغام شده است. زیمر اغلب از امتیاز برای تقویت جلوه های صوتی استفاده می کند، به ویژه در طول سکانس های سفر فضایی، و یک تجربه شنیداری منسجم ایجاد می کند.
موسیقی هانس زیمر برای "بین ستاره ای" ترکیبی استادانه از عمق احساسی، طراحی نوآورانه صدا و داستان سرایی موضوعی است. توانایی او در به تصویر کشیدن فضای بزرگ فیلم و لحظات صمیمی، موسیقی متن فیلم را به عنصر برجسته فیلم تبدیل کرده است و به طور قابل توجهی به تأثیر کلی «بین ستاره ای» کمک می کند.
در زیر برخی از سکانسهای برتر «بین ستارهای» به همراه توصیف و تحلیل آنها رو باهم مرور میکنیم:
1. Cornfield Chase and Launch:
- توضیحات: فیلم با کوپر و خانواده اش آغاز می شود که در مزرعه ای در آینده ای دیستوپیایی زندگی می کنند که طوفان های گرد و غبار مکرر است. کوپر و دخترش مورف شاهد یک ناهنجاری گرانشی مرموز هستند که آنها را به یک پایگاه پنهان ناسا هدایت می کند. یک تعقیب و گریز در جریان است که آنها سعی می کنند به مرکز مخفی برسند.
- تحلیل: این سکانس لحن فیلم را تعیین می کند و وضعیت وخیم زمین و رابطه مرکزی بین کوپر و مورف را معرفی می کند. تعقیب و گریز باعث ایجاد تنش و هیجان می شود و منجر به فاش شدن ماموریت مخفی ناسا می شود و زمینه را برای ادامه فیلم آماده می کند.
2. سیاره میلر و امواج:
- توضیحات: خدمه در سیاره میلر فرود می آیند، جایی که زمان به دلیل نزدیکی آن به سیاهچاله گارگانتوآ به شدت گشاد شده است. چیزی که به نظر می رسد چند ساعت در این سیاره برابر است با سال ها روی زمین. فضانوردان با امواج جزر و مدی عظیم ناشی از گرانش سیاهچاله مواجه می شوند.
- تحلیل: این سکانس کاوش فیلم در مورد اتساع زمان و خطرات ناشناخته را به نمایش می گذارد. امواج بی امان، که نزدیک بود خدمه را غرق کنند، نمادی از طبیعت نابخشودنی فضا و فوریت ماموریت آنهاست.
3. سیاره مان و خیانت:
- توضیحات: تیم به سیاره مان سفر می کند، دنیایی پوشیده از یخ به ظاهر قابل سکونت. دکتر مان (مت دیمون) سعی می کند کوپر را بکشد و ناامیدی و جنون او را آشکار می کند. دعوا شروع می شود که منجر به لحظه ای حساس می شود که در آن کوپر در فضا سرگردان می شود.
- تحلیل: این سکانس نقطه ای محوری در داستان است که جنبه تاریک طبیعت انسان و موضوع بقا را بررسی می کند. خیانت مان و نجات پیاده روی فضایی متعاقب آن، انعطاف پذیری شخصیت ها و اهمیت اعتماد در موقعیت های شدید را نشان می دهد.
4. Tesseract and the Fifth Dimension:
- توضیحات: کوپر وارد یک سیاهچاله می شود و خود را در یک تسراکت می بیند، یک نمایش چهار بعدی از اتاق خواب مورف، جایی که می تواند گرانش و زمان را دستکاری کند. او در طول زمان با مورف ارتباط برقرار می کند و داده های لازم برای حل معادله گرانش را در اختیار او قرار می دهد.
- تحلیل: سکانس تسراکت یک نقطه اوج ذهنی و احساسی است. مفاهیم پیچیده علمی و قدرت عشق فراتر از ابعاد را بررسی می کند. فداکاری کوپر و ارتباط او با مورف روایت را پیش می برد و بر مضامین عشق و ارتباط انسانی فیلم تأکید می کند.
5. اتصال نهایی و بازگشت:
- توضیحات: کوپر، پس از سفر خود از طریق تسراکت، خود را در نزدیکی زحل می بیند. او باید به فضاپیمای استقامت متصل شود تا دوباره با خدمه بازمانده متحد شود و به زمین بازگردد.
- تحلیل: این سکانس پایانی هیجان انگیز و پر احساس برای فیلم است. مانور پیچیده اتصال که نیاز به دقت و تفکر سریع دارد، عزم و مهارت شخصیت ها را به نمایش می گذارد. بازگشت کوپر و ملاقات مجدد با مورف سالخورده داستان را کامل می کند و بر گذر زمان و قدرت پیوندهای خانوادگی تأکید می کند.
این سکانسها در «بین ستارهای» لحظاتی محوری هستند که روایت را پیش میبرند، مفاهیم علمی را بررسی میکنند و مضامین فیلم را توسعه میدهند. آنها توانایی فیلم در ترکیب اکشن، احساسات و عمق فکری را به نمایش می گذارند و به تاثیر کلی و ماهیت به یاد ماندنی فیلم کمک می کنند.
۱۰ دیالوگ برتر فیلم
ده نقل قول و دیالوگ به یاد ماندنی از "Interstellar" وجود دارد که مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفته است
اگر دیالوگی جا مونده میتونین تو کامنت ها بگین:
1. "عشق تنها چیزی است که از زمان و مکان فراتر می رود." - کوپر (متیو مک کانهی)
2. ** «ما عادت داشتیم به آسمان نگاه کنیم و از جایگاه خود در میان ستارگان شگفت زده شویم. حالا ما فقط به پایین نگاه می کنیم و نگران جای خود در خاک هستیم.»** - کوپر
3. **«به آرامی وارد آن شب خوب نشوید. خشم، خشم در برابر مرگ نور.»** - شعری از دیلن توماس که توسط مورف (مکنزی فوی) و بعداً توسط کوپر خوانده شد.
4. ** «ما قرار نیست دنیا را نجات دهیم. قرار است آن را ترک کنیم.»** - دکتر مان (مت دیمون)
5. **«مهمترین کاری که می توانیم انجام دهیم مراقبت از این لحظه است. این چیزی است که ما برای آن اینجا هستیم.»** - آملیا برند (آن هاتاوی)
6. **«سپس یک نقشه جدید میزنیم مهندس. ما همیشه یک انتخاب داریم.»** - کوپر، در پاسخ به TARS (بیل اروین) که در مورد شانس ماموریت خود بحث می کند.
7. **«ما راهی پیدا خواهیم کرد. ما همیشه داریم.»** - کوپر، با ابراز خوش بینی و قاطعیت.
8. **«آنها ما را برای شروع یک زندگی جدید به اینجا نفرستادند. آنها ما را فرستادند تا کار قدیمی را تمام کنیم.»** - آملیا که به هدف واقعی مأموریت خود پی بردند.
9. **«پدرم قول داده بود. گفت من به خاطر تو برمی گردم. و من می دانم که او این کار را خواهد کرد. من تو را برای همیشه دوست دارم.»** - یانگ مورف (مکنزی فوی)
10. **«زمان همه ما در حال اتمام است. ما باید تا جایی که می توانیم سریع حرکت کنیم.»** - کوپر، با تاکید بر فوریت ماموریت خود.
خب دوستان به پایان مطلب رسیدیم اگر نکته ای رو جا انداختم میتونین نظرتون رو کامنت کنین