طرفداری | پائولو فونسکا برعکس بازی با لورکوزن، از عملکرد کلی شاگردانش در دیدار مقابل فیورنتینا رضایت نداشت.
در چارچوب هفته هفتم سری آ، میلان در ورزشگاه آرتمیو فرانکی میهمان فیورنتینا بود و در پایان با نتیجه ۲-۱ مغلوب بنفشپوشان فلورانس شد. پائولو فونسکا، سرمربی روسونری در پایان بازی خطاب به خبرنگاران گفت:
چیز خاصی برای گفتن نیست؛ مخصوصا در بحث پنالتیها. به عنوان کسی که عاشق فوتبال است، نمیخواهم در مورد سیرکی که سر پنالتی زدنمان رخ داد، صحبت کنم. پنالتیزن اول این تیم پولیسیچ است. نمیدانم در زمین چه اتفاقی افتاد که بازیکنها خودشان تصمیم گرفتند پنالتیزن را عوض کنند. به آنها گفتم دیگر حق ندارند چنین کارهایی را تکرار کنند. نمیخواهم دیگر همچین اتفاقی بیفتد.
آیا ترکیب بازی باید تغییر میکرد؟
فکر میکنم تا الان با این چینش خیلی خوب بودیم. اینطوری نبود که فیورنتینا موقعیتهای زیادی خلق کند؛ چیزی که در نیمه اول کمبودش احساس میشد، بیشتر به عدم سختگیری بازیکنانمان برمیگشت. گل اول آنها بسیار ساده زده شد و به عدم جنگندگی ما -مخصوصا در پیروزی در دوئلها- مربوط میشد. من به بازیکنان هم گفتم، وقتی دو پنالتی از دست میدهید و چنین گلی هم میخورید، دیگر پیروزی دشوار میشود؛ حتی اگر موقعیتهای زیادی خلق کنید.
چطور ممکن است که از روی یک پرتاب اوت گل دریافت کرد؟
کمی توضیحش سخت است. بهنظر من بیشتر به کمبود جنگندگی مرتبط است و نه مشکلات ساختاری. بازیکنانی که جلوتر بودند، فضاهای خالیای که باید را به آن خوبی پوشش ندادند. وقتی هم به اندازه کافی سفت و سخت نباشید، تیم تحت فشار قرار میگیرد و توپهای دوم را از دست میدهد.
وقتی توپ را به محوطه جریمه حریف میرساندید، بازیکن زیادی آنجا نبودند که توپها را گل کنند...
فکر میکنم عموماً ۳ الی ۴ بازیکن در باکس حریف داشتیم. نیاز است که یکبار دیگر بازی را تماشا کنم اما بهنظر میرسد سانترهایی که ارسال شدند، کیفیتی که باید را نداشتند؛ با اینحال فکر میکنم ما آن تعداد نفراتی که باید را در آنجا (محوطه جریمه حریف) داشتیم.
چرا (با وجود نیاز به گل) پولیسیچ و لیائو را تعویض کردید؟
برای تعویض لیائو، انتخاب من بود. عمق بیشتری میخواستم و اوکافور را به بازی فرستادم. برای پولیسیچ اما نگران بودم. او در این هفته کمی درد در عضلههایش داشت. چوکوئزه هم که به بازی آمد، خوب بود و موقعیتهایی ایجاد کرد.
در مورد اخراج تئو هرناندز پس از سوت پایان بازی...
نمیدانم چه چیزی آنجا رخ داد.