این آلبوم در سال ۱۳۸۲ ساخته و ارائه شد اما به قدری تنظیم و ملودی های خوبی داشت که گویا همین امروز ساخته شده
سبک های آلبوم : تاحدودی آهنگ ها یا به سبک راک ساخته شده اند یا به سبک ترنس و دنس پاپ ساخته شده اند البته به جز آهنگ هایی چون عسل بانو و دریای مغرب که به سبک پاپ معمولی ساخته شده اند
ریتم قالب آهنگ ها یا شیش و هشت هست یا ریتم های چهارضرب که برخی از آنها سریع و برخی کندتر هستند
برای اولین بار در این آلبوم سیاوش قمیشی برای اولین بار ، ملودی یک آهنگساز دیگر را می خواند ! قطعه دریای مغرب سروده و ساخته بهمن کاظمیان بوده که سیاوش قمیشی را تحت تاثیر قرار می دهد و او این قطعه را اجرا می کند
اولین قطعه : بی سرزمین تر از باد . همه چیز آهنگ حساب شده و دقیق است از همان لحظه شروع تا لحظه پایان . این آهنگ به سبک ترنس ساخته شده و تنظیم این آهنگ بسیار تاپ و عالی بوده و هست و ملودی هم هم وزن با شعر شده که از نبوغ استاد قمیشی است و البته یغما گلرویی هم یک شعر بسیار فوقالعاده را سروده چون سرشار از تشبیهات زیبایی است که در ترانه های دیگر کمتر به چشم میخورد مثل بی سرزمین تر از باد ، کولی تر از ترانه ، بی پرده مثل فریاد
قطعه دوم : لعنت . باز هم یک سروده از یغما گلرویی . یک شعر خیلی زیبا . به خصوص قسمت : خورشیدو از ما گرفتن ، شکر شب ستاره پیداست . از نگاه ما جرقه صدتا فانوسه یه رویاست .
اما قسمت ملودی و تنظیم . سیاوش قمیشی و اروین خاچیکیان باز هم یک کار خیلی موفق را از خود ارائه دادند البته باید هم اینگونه باشد چون سیاوش قمیشی به تنظیم آهنگ های خود حساس است و کار را به درستی پیش می برد . این آهنگ به سبک راک ساخته شد و قسمت پایانی این آهنگ اوج هنر است و شنونده را وادار میکند تا آخرین لحظه به آن گوش بسپارد
قطعه پرسه . شاهکاری از نوآوری . در این قطعه قرار بود بعد از قسمت بیا دوباره پا به پام تو کوچه ها قدم بزن . گیتار سولو به کار گرفته شود و یا از صدای یک زن بهره بگیرند . اما اروین خاچیکیان پیشنهاد جدیدی داد و سیاوش قمیشی هم آن را قبول کرد . نهان سازی برگردان . یعنی قسمت شونه به شونه می رفتیم من و تو تو جشن بارون ، حالا تو نیستی و خیسه چشمای من و خیابون برعکس خوانده شد و صدا ها و هارمونی های آن پنهان شد که اولین نهان سازی برگردان در تاریخ موسیقی ایران محسوب می شود و ملودی و تنظیم آهنگ به گونه ای است که واقعا احساس می کنید در یک هوای بارانی قدم می زنید . این قطعه هم از سروده های یغما گلرویی می باشد و به سبک دنس پاپ و الکتروپاپ ساخته شده
قطعه چهارم : عسل بانو . این آهنگ جزو شاهکار های ماندگار سیاوش قمیشی محسوب می شود به خصوص آن قسمت که سوت میزند . سروده لطیف یغما گلرویی و ملودی بی نظیر سیاوش قمیشی و برخی ریزه کاری های اروین خاچیکیان که به آهنگ لطف ویژه ای بخشیده . این آهنگ به سبک پاپ و در ریتم کاملا متفاوت با سه قطعه قبلی یعنی در ریتم ۶ / ۸ ساخته شده است
قطعه پنجم : اگه تو بری . یک آهنگ در سبک راک که جزو تنظیم های خیلی خوب اروین خاچیکیان و ملودی های استثنایی سیاوش قمیشی محسوب می شود و تنها آهنگ شاد و طرب انگیز این آلبوم محسوب می شود . ترانه نویس این آهنگ یغما گلرویی نیست . ساسان مقدس است و سیاوش قمیشی طبق معمول از یک ترانه نویس ناشناس شاهکار می سازد . این آهنگ هم مثل آهنگ عسل بانو در ریتم ۶ / ۸ ساخته شده اما در ریتم سریع تری ساخته شده است
قطعه ششم : برای اولین بار سیاوش قمیشی آهنگ یک آهنگساز دیگر را می خواند و باز هم یک تنوع در آلبوم . ترانهنویس و آهنگساز این آهنگ بهمن کاظمیان بوده که سیاوش قمیشی را تحت تاثیر قرار می دهد که این آهنگ را بخواند و البته به یک قطعه گوشنواز و زیبا با تنظیم اروین خاچیکیان تبدیل می گردد . این قطعه نیز در ریتم ۶ / ۸ ساخته شد و تقریبا هم ریتم با آهنگ عسل بانو است
قطعه هفتم : نفس بکش . قطعه ای که به اندازه یک آلبوم زمان برد و می ارزید . سیاوش قمیشی در مصاحبه ای گفته بود که این آهنگ برام به اندازه یه آلبوم وقت برد تا به چیزی که بخوام برسم . البته واقعا هم یک شاهکار به وجود آمد . یک آهنگ اعتراضی با ترانه زیبای یغما گلرویی . ملودی سیاوش قمیشی که البته همه قسمت هایی که سیاوش قمیشی خوانده از ملودی باکلام آهنگ خوش خیال که ساخته اوست برداشته شده . تنظیم این آهنگ فوقالعاده است و مثل موسیقی فیلم های فرازمینی و فضایی است و آلبوم با این شاهکار تمام می شود
و اما مهم ترین عامل موفقیت این آلبوم خود صدای سیاوش قمیشی است که به خوبی حس و حال را به مخاطب منتقل می کند
کاری از اتحادیه طرفدارن سیاوش قمیشی . از دوست خوبمون 𖤐ⓈⓄⓇⓄⓊⓈ𓉶-𓉶𖤐 هیچکس هم تشکر میکنم که برخی اطلاعت رو دراختیار ما قرار داد