VIN DIESELدادا برات احترام زیادی قائلم
ولی فهیم و فراستی منتقد های فاجعه ای هستند. کاری به لیست فهیم ندارم.
غلط ترین جمله دنیا این جمله هست : آدم به باسوادی و دانش فراستی تو سینما ایران نیست.
سینما ایران تو ۲ دهه اخیر افت کرده به جز تک فیلم های که ساخته میشه و آدم به فکر می برد رو به ابتذال داره میره.
موج نوی سینمای ایران یکی از مهم ترین جنبش های تاریخ سینما هست.
اوج فیلم های سینمای ایران از اواسط دهه ۶۰ تا اوایل دهه ۸۰ شمسی هست که کلی فیلم فوق العاده از دل سینمای ایران بیرون اومد.
کارگردان های نسل دوم موج نو مثل محسن مخملباف، مجید مجیدی، ابوالفضل جلیلی، پرویز شهبازی (پرویز شهبازی از اون دست فیلم ساز هاست ۱ شاهکار ساخته و بقیه فیلم هاش زیاد خوب نیستند شاهکارش هم " نفس عمیق " هست .) و ... فیلم ساز های دیگر هم نسل این ها با کارگردان هایی که جز نسل اول موج نو به حساب می آیند ولی ساخته هاشون در این محدوده زمانی به پختگی بیشتری رسیده مثل امیر نادری ، عباس کیارستمی و ... خیلی های دیگه که اگه بخوام اسم ببرم از قلم می افتند سهم زیادی تو این دوره درخشان داشتند.
یکسری از این کارگردان ها به واسط حضور در جشنواره خارجی در جهان معروف شدند و یکسری هم به اندازه لیاقتشون بهشون توجه نشد.
فیلم های مهجور زیادی تو این دوره وجود دارند که حتی خود ایران هم بین مخاطبین فعلی کم تر شناخته شده اند.
جدایی نادر از سیمین قطعا بهترین فیلم دو دهه اخیر سینمای ایران هست و هر لیست که من می بینم جز تاپ تن قرن بیست یک جهان هم معمولا هست. فرهادی هم بعد جدایی با این که ساخته هاش افت کرده ولی از بقیه های فیلم های فعلی ایرانی خیلی جلوتر هست.
کیارستمی، فرهادی، مجیدی، مخملباف ، شهبازی، نادری، شهید ثالث، بیضایی، تقوایی، فروغ فرخزاد با تک فیلمش، ابراهیم گلستان، کیمیایی ، مهرجویی ، پرویز کیمیاوی، ابوالفضل جلیلی، یدالله صمدی، فریدون گله و ... تا فردا می تونم اسم از کارگردان های ایران بگم که کم یا زیاد آثار ارزشمندی ساختند .
به مزخرفات امثال فراستی اصلا توجه نکن و با عقل خودت فیلم ها رو بسنج.