به مناسبت سالگرد ترور شدن بیگی در راه رپ و هیپ هاپ .
به مناسبت مرگ بیگی سلطان رپ ایست کوست تصمیم گرفتم تا این رپر پر آوازه امریکایی که به اعتقاد خیلی از منتقدین و اساتید بهترین رپر تاریخ هست زندگی نامه به همراه بهترین اهنگ هاش رو برتون در این پست کار کنم امیدوارم از این پست خوشتون بیاد.
به زودی درپست های جداگانه ای بیست اهنگ ها برتر بیگی و فول ارشیو البوم های بیگی رو کار میکنم.
![](http://uupload.ir/files/0sw8_292014.jpg)
کریستوفر والاس که با نام هنری بیگی اسمالز (و همچنین نوتوریوس بی.آی.جی – The Notorious B.I.G) فعالیت می کند، جادویی را با خود به رپ آورد که میراث داران او حتی با گذشت بیش از 25 سال هنوز نتوانسته اند در حد و اندازه او ظاهر شوند. او از منظر عده بسیاری یکی از بهترین ام سی های تاریخ را سروده است. بیگی در اشعار خود داستان های پیچیده و احساسی ای را گنجانده است که پس از همراه شدن با ریتمی تاثیرگذار، به راحتی شنونده را در دنیای خود فرو می برد. طرفدارانش او را فردی بدون نقاب و سرسخت می دانند که با وجود گذشت زمان زیادی از مرگ او، همچنان نزد طرفداران، افراد عادی و حتی صاحب منظران یکی از سه رپر برتر تاریخ هست. برای آشنایی با این رپر بزرگ با ادامه پست همراه باشید.
امکان ندارد علاقه مند به سبک رپ باشید اما نامی از بیگی اسمالز نشنیده باشید. بیگی که نام اصلیش کریستوفر والاس است، در زندگی کوتاه اما پر فراز و نشیب خود، فعالیت های بسیاری را در زمینه رپ و موسیقی انجام داد که همین موضوع در نهایت او را در ۹ مارچ سال ۱۹۹۷ از پای درآورد. اما بیگی که بود که اینقدر در دنیای رپ مورد توجه است؟ در ادامه با بیوگرافی بیگی اسمالز در خدمت شما خواهیم بود.
![](http://uupload.ir/files/oko7_1647899.jpg)
پیش درآمد
کریستوفر والاس (نام کامل: کریستوفر جرج لیتور والاس) که با نام بیگی اسمالز (و نوتوریوس بی.آی.جی) شناخته می شود، زندگی بسیار کوتاهی را تجربه کرد. زمانی که گلوله های شخص مهاجم در شهر لس آنجلس و در سال ۱۹۹۷ او را از پای درآورد، تنها ۲۴ سال سن داشت؛ قاتلی که هیچگاه ردی از او پیدا نشد. او که زاده نیویورک بود، به تنهایی هیپ هاپ سواحل شرقی آمریکا را دوباره احیا کرد – جایگاهی که در اوایل دهه ۹۰ توسط صدای Dr. Dre سبک g-funk او و توسط کمپانی ضبط موسیقی دث رو رکوردز (Death Row Records) تصاحب شده بود. بیگی با صدایی رسا و قوی، کنترل بالا بر روی جریان صدا و اشاره به آسیب های جامعه که همه و همه به نوعی با تکیه به زندگی پر از سختی و مشقت به دست آمده بود، توانست در نیویورک در مرکز توجهات قرار بگیرد و در نهایت با استودیوی شهر زادگاه خود، بد بوی رکوردز (Bad Boy Records) به همکاری بپردازد. بیگی در دنیای هیپ هاپ او خود را یک گنگستر معرفی کرد؛ اما در زندگی واقعی بیشتر به یک بازیگر شباهت داشت تا یک تبهکار زبده. از این حیث، بیگی شباهت بسیاری به توپاک شاکور (Tupac Shakur) داشت که در ابتدای راه برایش دوستی بسیار صمیمی بود اما در ادامه تبدیل به یکی از اصلی ترین رقیبانش شد – رقابتی بسیار پیچیده، هراس آور و بسیار خشن که به هیچ یک از طرفین رقابت اجازه بازگو کردن حکایتشان را نداد.
![](http://uupload.ir/files/fnhy_292173.jpg)
تولد
بیست و سه سال پیش از آنکه رولینگ استونز از وی به عنوان کوهی از مردانگی یاد کند، و در ۲۱ می ۱۹۷۲، کریستوفر جرج لیتور والاس در ناحیه بروکلین شهر نیویورک چشم به جهان گشود. پدر و مادر او هردو زاده جزایر کارائیب از کشور جامائیکا بودند. مادرش وُلِتا (Voletta) مربی مهد کودک و پدرش سِلوین (Selwyn) نیز جوشکار بود که در فعالیت های سیاسی محله خود نیز نقش داشت. پدرش زمانی که بیگی تنها ۲ سال داشت، خانواده خود را ترک کرد و پس از آن مادرش برای اینکه بتواند مخارج تحصیل پسرش در مدرسه ای خصوصی را تامین کند (مدرسه کاتولیک Bishop Loughlin Memorial واقع در بروکلین، نیویورک – اشخاص سرشناس و تاثیر گذاری همچون رودی جولیانی -سیاستمدار آمریکایی- و آرتور رایان -موسس و مدیرعامل سابق فروشگاه های زنجیره ای لباس پریماک -Primark- فارق التحصیل این مدرسه بودند)، مجبور به کار در ۲ شغل مختلف شد. اما بیگی پس از مدتی به دبیرستان فنی و حرفه ای جورج وستینگ هاوس (George Westinghouse Career and Technical Education High School) منتقل شد که رپرهای بزرگی همچون دی اِم اِکس (DMX)، جِی-زی (Jay-Z) و باستا رایمز (Busta Rhymes) از این دیبرستان فارق التحصیل شده بودند. بیگی تسلط بسیار بالایی در زبان انگلیسی داشت؛ اما سر باز زدن از انجام تکالیف مدرسه و بازیگوشی های وی، در نهایت او را در سال ۱۹۸۹ و در سن ۱۷ سالگی از تحصیل بازداشت.
![](http://uupload.ir/files/gonc_1647926.jpg)
پرونده های قضایی
او نام مستعار “بیگ” را در دوران کودکی و به دلیل اندازه بزرگ اندامش از دوستان دریافت کرد. طبق گفته های وی در مصاحبه ای با مجله نیویورک تایمز در سال ۱۹۹۴، در سن ۱۲ سالگی، در کنار خانه مادری اش و در خیابان جیمز پالاس شروع به فروش موادمخدر کرد. به دلیل مشغله کاری وُلِتا (مادر بیگی) او نمی توانست مدت زیادی را با پسر خود بگذراند و طبعا کنترلی نیز بر روی فعالیت های او نداشت. فعالیت های غیرقانونی و فروش موادمخدر بیگی اسمایلز پس از خروج از دبیرستان شدت گرفت و این موضوع سبب شد تا پس از مدت کوتاهی درگیری های قانونی برای او و خانواده اش پیش آید. او پس از اتهاماتی که برای حمل غیرقانونی اسلحه بر علیه وی به اجرا در آمد، به ۵ سال زندانی محکوم شد؛ اما با عفو مشروط آزاد شد. پس از آن به دلیل زیرپاگذاشتن قوانین عفو مشروط دستگیر شد و در سال بعد نیز به دلیل فروش کوکائین به مدت ۹ ماه راهی زندان شد. در تمامی این مدت وی در انتظار وثیقه برای آزادی بود.
![](http://uupload.ir/files/8qk3_1647901.jpg)
بیگی و بد بوی رکوردز
بیگی رپ کردن را از بچگی شروع کرد که هدف از آن جلب توجه همسایگان بود. اما پس از آزادی اش از زندان، نسخه ای دِمو (نسخه ای پیشنمایش از کارها) از کارهای خود را با نام مستعار بیگی اسمالز منتشر کرد. نامی که با داشتن رد پاهایی از نام مستعارش در دوران بچگی، بطور مستقیم به رهبر گروه تبهکاری در فیلم Let’s Do It Again که در سال ۱۹۷۵ ساخته شده بود، اشاره می کرد. او در ابتدا برنامه ای برای وجود جدی به صنعت موزیک نداشت؛ همانطور که خود او در مصاحبه ای اعلام کرد:
تنها شنیدن صدایم به همراه بیت (ضرب آهنگ) از دستگاه پخش بود که حس خوبی به من می داد.
اما همان نسخه دِمو راه خود را به مجله سورس (The Source) باز کرد که با استقبالی بی نظیر از سوی این مجله رو به رو شد. پس از مدت کوتاهی و در مارچ سال ۱۹۹۲ بیگی به همراه چن تن دیگر از خوانندگان گم نام به ضبط دعوت شد. این ضبط ها مورد توجه شان کامز (Sean Combs و یا به طور کامل Sean John Combs)، استعداد یابی که برای استودیوی معروف آن روزها یعنی آپتاون رکوردز (Uptown Records) فعالیت می کرد، قرار گرفت. کامز فعالیت خود را در سال ۱۹۹۰ و به عنوان کارآموز در استودیوی نامبرده شروع کرده بود؛ او که به تازگی قرارداد ضبطی را برای بیگی تدارک دیده بود، پس از مدتی به دلیل اختلافاتی که با رئیس خود، آندره هَرِل (Andre Harrell) به وجود آورده بود، از استودیوی آپتاون رکوردز اخراج شد. کامز پس از آن استودیوی خود با نام بد بوی رکوردز را تاسیس کرد که پس از آن و در اواسط سال ۱۹۹۲ بیگی با او همراه شد.
پیش از آنکه بیگی اسمایلز فرصتی برای ارائه اثری برای بد بوی پیدا کند، استودیوی آپتاون تِرَک هایی (Track) را که بیگی پیشتر ضبط کرده بود را منتشر کرد که شامل ریمیکس ترانه Real Love از مِری جِی بلیج (Mary J. Blige) نیز می شد که در آگوست سال ۱۹۹۲ ضبط شده و یکی از ورس های (Verse) آن نیز توسط نوتوریوس بی.آی.جی خوانده شده بود. (او پس از شکایتی که از او برای استفاده از نام نوتوریوس بی.آی.جی شد، مجبور به تغییر نام خود شد و در نزد طرفداران نیز با همان نام بیگی شناخته می شد). همچنین در ژوئن سال ۱۹۹۳، اولین تک آهنگ نوتوریوس بی.آی.جی با نام “پارتی و چرندیات” (Party and Bullshit) تحت لیبل استودیو آپتاون منتشر شد.
![](http://uupload.ir/files/g7n_683694.jpg)
دوستی با توپاک
در همان سال (۱۹۹۳)، بیگی در حالی که مشغول آماده سازی اولین آلبوم خود بود، برای اولین بار با توپاک شکور ملاقات کرد. اولین برخورد این دو نفر، در یک میهمانی در شهر لس آنجلس که توسط یک قاچاقچی مواد مخدر برگزار شده بود، شکل گرفت. بطور اتفاقی آقای بِن وِست هاف (Ben Westhoff) -نویسنده کتاب- نیز به این میهمانی دعوت شده بود و از این رو توانست اولین دیدار این دو را در کتاب خود با نام Original Gangstas به رشته تحریر درآورد. توپاک و بیگی در این میهمانی باهم غذاها خوردند و نوشیدنی ها نوشیدند و سیگارها دود کردند و پس از صحبت های فراوان، توپاک -که در آن زمان رپر شناخته شده ای بود- هدایایی را تقدیم بیگی کرد. ازین رو رابطه این دو به عنوان دو دوست برقرار شد و دیدارهای آن ها یکی پس از دیگری شکل گرفت. حتی طبق صحبت های بیگی، او از توپاک درخواست کرده بود تا مدیر برنامه های او شود؛ اما توپاک علاقه ای به این موضوع نشان نداد. پس از آنکه بیگی متوجه شد عشق دوران دبیرستانش، جِن (Jan)، تیانا (T’yanna – دختر بیگی) را از او باردار است، دغدغه هایش برای کسب درآمد بیشتر، افزایش یافت. طبق شنیده ها او برای مدتی دوباره به فروش مواد مخدر روی آورد؛ اما با باخبر شدن کامز مجبور به ترک این شغل شد.
برای دانلود یا پخش انلاین اهنگRunnin(فیت توپاک و بیگی) روی لینک زیر کلیک کنید:
https://www.tarafdari.com/sites/defa...
![](http://uupload.ir/files/fs4j_1647924.jpg)
عرضه آلبوم Ready to Die
اولین آلبوم نوتوریوس بی.آی.جی با نام Ready to Die، تنها یک ماه پس از عرضه اولین تک آهنگ وی با نام Juicy، در سپتامبر سال ۱۹۹۴ تحت لیبل بد بوی منتشر شد. این آلبوم موفق شد تا در عرض دو ماه گواهی طلایی (فروش ۵۰۰ هزار نسخه از آلبوم) را دریافت کند و پس از گذشت یک سال نیز فروش آن به ۲ پلاتین (۲ میلیون نسخه) برسد. در نهایت فروش این آلبوم به ۴ پلاتین (۴ میلیون نسخه) رسید که موفقیت بسیار بزرگی برای بیگی تلقی می شد. همچنین تِرَک Big Poppa برای دریافت جایزه گِرمی (Grammy) در بخش بهترین اجرای سولو رپ (Best Rap Solo Performance) کاندید شد.
آلبوم Ready to Die نقش یک ناجی را برای موسیقی هیپ هاپ سواحل شرقی و احیای آن ایفا کرد و بیگی نیز بطور گسترده برای شیوه روایت داستان های آلبوم خود -که مربوط به دوران نوجوانی او بودند- و همچنین تسلط بالا بر روی کلام، مورد تحسین قرار گرفت. کامز درباره این آلبوم در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت:
در زندگی خیابانی (منظور زندگی گانگستری است) نباید موارد پر اهمیت خود را عنوان کنید؛ درمورد آلبوم Ready to Die، بیگی دقیقا در نقطه مقابل این تفکر ایستاده؛ او همه نقاط ضعف خود (چیزهایی که برایش اهمیت دارند) را تسلیم شنونده کرده است. شان کامز – مصاحبه با نیویورک تایمز
در مسیر آماده سازی و انتشار آلبوم Ready to Die، بیگی در ۴ آگوست سال ۱۹۹۴ با خواننده سبک R&B فِیث اِوانز (Faith Evans) ازدواج کرد. ازدواج آن ها تنها چند روز پس از اولین ملاقات آنها در روز عکاسی آلبوم، شکل گرفت که در نوع خود جالب توجه است. حاصل ازدواج بیگی و اِوانز یک پسر با نام کریستوفر جوردن والاس (Christopher Jordan Wallace یا نام هنری C. J. Wallace) بود که در ۲۹ اکتبر سال ۱۹۹۶ به دنیا آمد.
برای دانلود یا پخش انلاین اهنگ Juicy روی لینک روبرو کلیک کنید: https://www.tarafdari.com/sites/defa...
برای دانلود یا پخش انلاین اهنگ big poppa روی لینک روبرو کلیک کنید:https://www.tarafdari.com/sites/defa...
![](http://uupload.ir/files/qqqm_292026.png)
مشکلات با توپاک
گفته می شود مشکلات بیگی با توپاک از زمانی آغاز شد که خوانند سواحل غربی (مقصود توپاک است) پس از دستگیری و در زمان سپری نمودن دوران حبس در زندان، به زنی تجاوز ( در واقع دست زدن بدون اجازه به باسن یک زن)کرده بود؛ پس از آن بیگی طی یک مصاحبه ای به شدت توپاک را مورد انتقاد قرار داد و این موضوع به نقطه آغازی بر لکه دار شدن روابط میان این دو رپر تبدیل شد. اما یکی از مهمترین اتفاقات میان این دو، به ۲۹ نوامبر سال ۱۹۹۴ بازمی گردد که توپاک در طی سرقت از استودیو ضبط موسیقی در نیویورک، مورد اصابط ۵ گلوله قرار گرفت. توپاک از این حمله جان سالم به در برد اما بر این عقیده بود که این سوقصد به جانش توسط بیگی و رئیس لیبل او یعنی کامز طراحی شده است. پس از آن بیگی و توپاک در ترانه های مختلفی به دیس (زیرسوال بردن/تحقیر کردن/انتقاد کردن/به سخره گرفتن یک نفر در متن یک ترانه) یکدیگر پرداختند. توپاک در یکی از ترانه hit em up اشاره ای به رابطه نامشروعش با همسر بیگی کرد که اِوانز در ابتدا این موضوع را به طور کامل رد کرد؛ اما مدت ها بعد و در سال ۲۰۱۴، او در طی مصاحبه ای با MTV اعلام کرد که صحبت های گفته شده توسط توپاک صحت داشته اند.
برای دانلود یا پخش انلاین دیس hit em up توپاک که به بیگی می ده روی لینک روبرو کلیکنید:https://www.tarafdari.com/sites/defa...
این رو هم بگم دیس hit em up توپاک به عقیده منتقدین و اساتید رپ امریکا بهترین دیس تاریخ رپ هست.
![](http://uupload.ir/files/og0l_292164.jpg)
همکاری با مایکل جکسون
آلبوم بعدی بیگی در ۲۹ آگوست سال ۱۹۹۵ به عنوان عضوی از گروه جونیور مافیا (Junior MAFIA) منتشر شد. گروه جونیور مافیا یک گروه استعداد یابی بود که اعضای آن دوستان دوران کودکی بیگی بودند. این گروه با کمک بیگی توانست به سرعت پیشرفت کرده و فعالیت خود را گسترش دهند. به واسطه او، گروه برای جذب استعداد های جوان پای ریزی شد که یکی از ثمرات آن لیل کیم (Lil Kim) است. در همان سال بود که برای اولین بار در تاریخ هیپ هاپ، یک رپر با سلطان پاپ یعنی مایکل جکسون در تِرک his Time Around همکاری کرد. داستان این آشنایی اینطور شکل گرفت که یکی دیگر از شاگردان بیگی با نام لیل کیس (Lil Cease) -که در آن زمان تنها ۱۶ سال سن داشت- برای ضبط با مایکل جکسون فراخوانده شد؛ اما بنابر گفته های کیس، بیگی اجازه یک دیدار دونفره با سلطان پاپ را به وی نداد؛ چرا که بیگی به مایکل جکسون برای سپردن یک بچه به وی، اطمینان نداشت.
او در یک همکاری دیگر با آر.کیلی (R.Kelly) در تِرک You to Be) Be Happy) از آلبوم R.Kelly (نامی مشابه با خواننده آن) در اواخر سال ۱۹۹۵ نیز حضور یافت تا نوتوریوس بی.آی.جی را تبدیل به پرفروش ترین خواننده مرد در بیلبوردهای مختلف کند. این موفقیت نه تنها در سبک هیپ هاپ، بلکه در سبک های پاپ و R&B نیز کسب شد.
![](http://uupload.ir/files/c2x4_291993.png)
مشکلات قضایی
بیگی در سپتامبر سال ۱۹۹۵ کار بر روی دومین آلبوم استودیویی خود را آغاز کرد که این موضوع تا سال بعد یعنی ۱۹۹۶ نیز ادامه یافت. اما همواره مشکلاتی بودند که سرعت پیمودن مسیر موفقیت را برای او دشوار می کردند. در مارچ سال ۱۹۹۶ بیگی به دلیل دنبال کردن دو عکاس پاپاراتزی با چوب بیسبال در منهتن نیویورک و تهدید کردن آنها به مرگ دستگیر شد و دادگاه او را محکوم به انجام ۱۰۰ ساعت خدمات اجتماعی محکوم کرد. ماه ها بعد پلیس به خانه بیگی مشکوک شد و پس از بررسی آن ۵۰ گرم ماریجوانا و ۴ اسلحه اتوماتیک کشف و ضبط کرد. در تابستان همان سال، او متهم به ضرب و شتم و دزدی از دوستِ یک برگزارکننده کنسرت در یک کلاب شبانه در نیوجرسی شد و در پاییز نیز مجددا به دلیل مصرف ماریجوانا در ماشین خود در بروکلین دستگیر شد.
![](http://uupload.ir/files/9ybz_tupac_shakur.jpg)
مرگ توپاک
در هفتمین روز از ماه سپتامبر سال ۱۹۹۶، دوست پیشین بیگی یعنی توپاک شاکور به ضرب گلوله در لاس وگاس به قتل رسید. تاکنون هیچکسی برای قتل او متهم شناخته نشده اما به دلیل نزاع و درگیری میان رپ سواحل شرقی و غربی که در کالبد بیگی و توپاک شناخته می شد، و همچنین مقصر دانستن بیگی توسط توپاک در تیراندازی نافرجام سال ۱۹۹۴، عده زیادی بر این باور بودند که رپرهای سواحل شرقی در قتل توپاک نقش داشته اند. اما بیگی همواره دست داشتن در این اتفاق را به طور کلی رد می کرده است. بیگی پس از مرگ رقیب بزرگ خود در مصاحبه ای با جیم بین (Jim Bean) عنوان کرد:
من به تازگی متوجه قدرت توپاک و خودم شدم؛ ما دو نفر منحصر به فرد هستیم که هریک کل ساحل خود را به دنبال تفکرات خود می کشد. اگر توپاک از من خوشش نیاید، کل سواحل غربی نیز از من و دیگر افراد این ساحل بدشان خواهد آمد و بالعکس. این موضوع سبب می شود تا قدرتم به من یادآوری شود. من از این وضعیت خوشم نمی آید و میخواهم ورق را برگردانم. خب توپاک دیگر نیست که این نرمی را به خرج دهد پس من بار هر دو طرف را به دوش خواهم کشید. بیگی اسمالز – مصاحبه با جیم بین
![](http://uupload.ir/files/qot6_292000.jpg)
مرگ بیگی
متاسفانه بیگی اسمالز آنقدر زنده نماند تا رویایی که برای صلح میان سواحل شرقی و غربی در سر خود می پروراند را جامه عمل بپوشاند. او در بامداد ۹ مارس ۱۹۹۷ پس از خروج از جشن مجله وایب (Vibe) در موزه خودرو پِتِرسون (Peterson Automotive Museum) واقع در لس آنجلس در خودرو SUV خود به ضرب گلوله کشته شد. او به همراه بادیگارد شخصی و لیل کِیس پشت چراغ قرمز توقف کرده بود که خودرو دیگری در کنارش توقف کرده و آتش گلوله را به سوی بیگی می گشاید. در همان لحظه های ابتدایی گلوله ای به سر بیگی برخورد می کند و او را از پای در می آورد. بادیگارد وی به سرعت او را به بیمارستان می رساند اما خود او نیز می دانست که بسیار دیر شده است و امیدی به بازگشت بیگی نیست.
همانند مرگ توپاک شاکور، قاتل بیگی نیز هرگز پیدا نشد و پرونده این دو هنوز هم در جریان است. همانند توپاک، بیگی نیز پس از مرگ خود ۲ آلبوم منتشر کرد که درباره بیگی این موضوع تنها ۲ هفته پس از مرگ او اتفاق افتاد. در ۲۵ مارچ ۱۹۹۷ استودیوی بد بوی آلبومی با عنوانی وحشت آور را از بیگی با نام “زندگی پس از مرگ” (Life After Death) منتشر کرد. در این آلبوم رپرهایی همچون پاف دَدی (Puff Daddy)، جِی-زی، ۱۱۲، لیل کیم، مِیس (Mase)، آر کایلی، DMC و آنجلا وینبش (Angela Winbush) همکاری کردند که نامزد دریافت ۳ جایزه گرمی (۲ جایزه بهترین آلبوم رپ و بهترین اجرای انفرادی برای تِرک Hypnotize و بهترین اجرا برای Mo Money Mo Problems) شد. گفتنیست که این آلبوم در سال ۲۰۰۰ و پس از فروش بیش از ۱۰ میلیون نسخه، گواهی الماس را دریافت کرد.
درحالی که مرگ وی در انظار عمومی همانند “این به اون در” تلقی می شد، بیگی بار دیگر با تِرک Long Kiss Goodnight سر از آرامگاه خود بیرون آورد. به نظر می رسید که متن این تِرک پس از سو قصد نافرجام به توپاک نوشته شده بود:
زمانی که مردانم شکستند، تو با قدرت ادامه دادی
دلم برایت تنگ شده، من ازت تو دلخوری ندارم “ترانه Long Kiss Goodnight”
ما با توجه به گفته های مجله هیپ هاپی XXL، این تِرک پیش از مرگ توپاک ضبط شده است. اما هرچه که بود، مرگ بیگی طلسمی بر پایان نزاع ها و کینه توزی های میان سواحل شرقی و غربی بود. اوضاع از کنترل خارج شد و دو تن از بزرگترین رپرهایی که تاکنون میکروفون به دست گرفته و وارد صحنه شدند، در روزهای اوج هنری خود کشته شدند و صحنه را ترک کردند.
برای دانلود یا پخش انلاین اهنگ Hypnotize روی لینک روبرو کلیک کنید:https://www.tarafdari.com/sites/defa...
![](http://uupload.ir/files/vvap_292155.jpg)
مراسم تشییع بیگی
در هشتم مارس ۱۹۹۷، مراسم یادبود بیگی در کلیسای فرانک ای (Frank E. Campbell Funeral Chapel) در منهتن نیویورک با حضور بیش از ۳۵۰ میهمان برگزار شد که در میان آنها اشخاصی همچون لیل کیم، مِری جِی بلیگ (Mary J. Blige)، ملکه لطیفه (Queen Latifah)، گروه ران دی.ام.سی (Run DMC)، باستا رایمز، فاکسی براون (Foxy Brown) و دیگر چهره های سرشناس حضور داشتند. بیگی در تابوتی از چوب ماهون و با لباسی سفید دراز کشیده و پس از اتمام مراسم به خاک سپرده شد.
![](http://uupload.ir/files/y0t3_1647904.jpg)
زندگی پس از مرگ؛ میراث بیگی
اما این پایان بیگی اسمالز نبود. او موضوع بیش از ۵ تِرک از آلبوم سال ۱۹۹۷ پاف ددی با نام No Way Out بود. یکی از تک آهنگ های این مجموعه با نام I’ll Missing You به طور کامل یادبودی برای بیگی بود که جایزه گِرمی بهترین اجرای رپ در سال ۱۹۹۸ را ازآن خود کرد. جالب است بدانید که تِرک یاد شده، تِرک Mo Money Mo Problems بیگی را که در دسته ای مشابه کاندید شده بود، شکست داد. دو آلبوم دیگر نیز پس از مرگ بیگی منتشر شدند؛ یکی با نام تولد دوباره یا Born Again که در سال ۱۹۹۹ منتشر شد و دیگری Duets: the Final Chapter که در سال ۲۰۰۵ و با حضور رپرهای سرشناسی چون امینم (Eminem)، جِی-زی، مری جِی بلیگ و در نهایت تعجب باب مارلی (!) عرضه شد.
برای پخش انلاین یا دانلود اهنگMo Money Mo Problems روی لینک زیر کلیک کنید:
https://www.tarafdari.com/sites/defa...
منابع
فیلم Notorious2009(کسانی که می خواهند با زندگی و شخصیت بیگی بیشتر اشنا بشن این فیلم رو توصیه میکنم ببینید.)
ویکی پدیا
سایت:اراد موبایل