مطلب ارسالی کاربران
تاریخچه Metal Gear (قسمت سوم )
Metal Gear 2: Solid Snake
سازنده: Konami
ناشر: Konami
سبک و مود: اکشن ماجرایی / مخفی کاری – تک نفره
پلتفرم: MSX2
پورت شده برای:
Mobile phone – PS2 – PS3 – PSV – X360 – Virtual Console
تاریخ انتشار: ۲۰ جولای ۱۹۹۰
به گفته ی کوجیما، او هیچ خبری از ساخته شدن دنباله ی Metal Gear بانام Snakes Revenge نداشته است و توسط یکی از اعضای تیم سازنده ی این بازی، در قطار توکیو مطلع شده است.کسی که این جزییات را به کوجیما گفته، از او خواسته که دنباله ای واقعی از این بازی را بسازد.پس از این گفتگو نیز ایده ی اولیه ی داستان MG2 در ذهن خلاق هیدئو نقش بست.روز بعد، او بعنوان یک فرد فعال در شرکت کونامی شروع به ساخت قسمت دوم بازی کرد.این بازی ادامه ی نسخه ی اصلی است و هیچ ارتباطی با قسمت SR ندارد!
داستان: ۴ سال پس از اتفاقات قسمت اول (سال ۱۹۹۹)، بحران سوخت فسیلی (نفت و گاز و…) جهان را فراگرفته است و هر لحظه ممکن است صنعت از کمبود انرژی از بین برود.در این برحه ی حساس، یکی از زیست شناسان کشور چک بانام Dr.kio marv ، نوعی جلبک دریایی کشف می کند که با کمی هزینه و تلاش برروی آن میتواند نفت خام تولید کند.او از کشف خود در کنفرانس انرژی جهانی در پاراگوئه پرده برداری کرد و قرار براین بود که پس از کنفرانس، به آمریکا سفر کند که توسط سربازان سرزمین زنجبار ربوده میشود.زنجبار، یک کشور در آسیای مرکزی است که در سال ۱۹۹۷ و پس از پیروزی استقلالش از نیروهای روسی، تاسیس شده است.NATO در میابد که رهبر این سرزمین میخواهد بوسیله ی انرژی فسیلی و کلاهک های هسته ای دزدیده شده، دنیا را زیر سلطه ی خود بگیرد.فرمانده ی جدید Fox Hound به نام Roy Campbell ، برای نجات Dr.Kio مامور بازنشسته ی خود را (Solid Snake) در ایام کریسمس ۱۹۹۹ به زنجبار می فرستد.SS با ورودش به خاک این سرزمین متوجه میشود…
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b1/MSX2_Metal_Gear_2.PNG
گیم پلی: قسمت دوم سری متا گیر، پایه های اصلی سبک مخفی کاری را بنا کرد.یکی از تغییرات اساسی این قسمت این بود که دشمنان شما حال یک زاویه ی دید ۴۵ درجه ای دارند و میتوانند سر خودرا به راست و چپ حرکت دهند در حالیکه در قسمت قبلی دشمنان تنها تصویر مستقیم خودرا می دیدند که همین حس رقابت با یک سیب زمینی متحرک را به گیمر میداد که چندان خوشایند نبود اما رفع شد.دشمنان میتوانستند هرسروصدایی که از سوی SS بوجود می آمد را بشنوند، و باید در نظر گرفته می شد که در هر موقعیتی از اسحه های گرم و مواد منفجره و دویدن و… استفاده نشود.همچنین با پیشروی دربازی ، شخصیت، ابزارها و مانورهای نظامی متنوع و جدیدی بدست می آورد.ضمنا این بار قابلیت پنهان شدن نیز داده شد که هم اکنون دربازهایی چون Hitman و Splintercell دیده میشود.این قسمت جهشی عظیم (هم درزمینه ی گیم پلی و هم داستان بازی) راسبب شد و زمینه را برای شاهکارهای بعدی آماده کرد.