Sina Nedved fanاتفاقا امروز بحث بود
Nioh کجا bloodborne کجا bloodborne مثل همه آثار میازاکی بر مبنا گرافیک هنری اتمسفر سنگین و گیمپلی خشک
البته زمان خودش نامزد بهترین بازی سال شده
هر دو هم انحصاریند پس تعصب نظر نمیدم
اما nioh سفر کرده ای از دوران نسل ششم است 14 سال ساختش طول کشیده و پسر اکیرو کوروساوا آخرین فیلم نامه پدرش که نتونست تموم کنه پایان رسوند و با دوستش هایشی از خالقان نینجا گیدن ساخته
بر عکس تصور اکثریت فقط استان مرگ شبیه سولز که سابق بر این در بسیاری از بازیها ژاپنی بود
بازی نتها دوج و اسلاید به سبک dmc, onimusha داره بلکه سه حالت شمشیر زنی داره که هر حالت چند کمبو داره که مرور آزاد میشه با اینکهrpg ولی المان اکشنش بالاست
طراحی هنری زیباش که از سبک اساطیر ژاپن اومده تا سیو ها بازی که برعکس سولز حالت مازوخیستی نداره
تا اتمها بینهایت متنوع ترش نسبت به بازی های میازاکی و npcو سپرها که سالها طراحیش طول کشیده و چند سبک سامورایی سلاح ها مثل زنجیر دو شمشیر کاتانیا نیزه و هامر و علاوه بر اون دکمه تری و کمان و تفنگ جدا
بعلاوه کلی سلاح پرتابی با دکمه جدا از کمبو ها و ترو کمان که در آیتم هست مثل شوریکن عمق گیمپلی نشون میده
من همhorizon بازی کردم هم nier و هم persona اما niohقطعا بهترین بازی سال بدون در نظر گرفتن زلدا